בגופן ובנפשן מאת איזבל וינסנט



בגופן ובנפשן הוא ספר שנכתב בידי הסופרת האמריקאית ממוצא פורטוגזי איזבל וינסנט. הספר מספר על אחת מהפרשיות המזעזעות בתולדותיו של העם היהודי. רשת "צבי מגדל" שפעלה בשנים 1860-1930, ועסקה בסחר בנשים יהודיות במזרח אירופה עבור תעשיית המין במדינות אמריקה הדרומית. רשת שהופעלה בידי יהודים מזרח אירופים גברים, ולמרבה ההפתעה גם נשים, שהוליכו בכחש צעירות יהודיות עניות ממזרח אירופה, והבטיחו להם חיים טובים מעבר לים, כאשר בפועל חיכו להם חיים של עבודה בזנות אלימות ומחלות. בחלק מהמקרים סוחרי הנשים "התחתנו" עם הצעירות, במקרים אחרים קרובי משפחה הזמינו את הנשים כביכול למטרות עבודה בעסק המשפחתי ושלחו אותן לעבוד בזנות. היו מקרים של נשים שפותו לעבודה בדרום אמריקה ומקרים אחרים של נשים שבשל מצב כלכלי קשה בחרו בלית ברירה במודע בעבודה זו. 
הספר מספר על המלחמה הנואשת בתעשייה הזו, והנסיונות להניא בנות יהודיות מגורל זה בנמלי אירופה. על התנערותו של הקהילות היהודיות בדרום אמריקה מהסרסורים היהודיים. מחיי הקהילה היהודיים שניהלו הסרסורים והזונות (בנפרד) בריו דה ז'נירו שבברזיל, כאשר הסרסורים בנו לעצמם בית כנסת, בשני חמישי ושבת עלו לתורה, וכמה שעות אחרי זה הרוויחו כסף מתעשיית המין. מתושייתן של נשים יהודיות שאולצו לעבוד בזנות בריו דה ז'נירו, שהקימו מכספן הדל בית קברות יהודי, כדי שחברותיהן יזכו לקבורה נאותה, בשני המקרים כי הקהילה היהודית "המהוגנת" לא רצתה אתם מגע.
עוד מסופר בספר עלהאישה היהודיה שהצליחה לצאת ממעגל הזנות, ולהפליל את ראשי צבי מגדל בבואנוס איירס, ובכך להפיל את הרשת בארגנטינה, ולהביא בדיעבד לנפילת הרשת בדרום אמריקה.
ספר מומלץ שמאיר פרשיה לא ידועה בתולדות העם היהודי

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הטולטקים

טבח סנט ברייס

מלטה יוק