יקוב העשיר

תמונה שצוירה לכבוד נישואיהם של יקוב ופוגר וסיבילה דוקטור. יקוב פוגר (1459-1525) מעיר המדינה אאוגסבורג שבגרמניה, היה האיש העשיר ביותר בעולם בימי חייו, הוא נודע כמי שהלווה כספים למלכים אצילים ואפיפיורים. הוא בנה אימפריה כלכלית, שהחלה כעסק קטן בוונציה, והפכה למעצמה החולשת על כל אירופה, לכן זכה לכינוי יקוב העשיר- עד היום קיים רובע בעיר אאוגסבורג שנבנה במקור בידי יקוב פוגר כדי לאכלס את עניי העיר.
סיבילה פוגר לבית דוקטור (1482-1546) הייתה בתם של וילהלם דוקטור וסיבילה זולצר, מהמשפחות החשובות והעשירות ביותר באאוגסבורג. דודה אולריך דוקטור היה ראש גילדה, שכהן כראש העיר אאוגסבורג  וכקפיטן של הפדרציה השואבית.
הזוג התחתן בשנת 1498 כאשר יקוב היה כמעט בן ארבעים וסבילה בת 18. הנדוניה אותה שלם הייתה סכום גבוה מאוד של 5,000 פלורין, מה שכמובן לא היה נזק גדול לעשיר כמוהו. כמתנת חתונה קנה יקוב פוגר לאשתו תכשיטים בסכום עצום של 40 אלף גולדן מהעיר באזל שבשויץ. התכשיטים היו שלל מלחמה אותו לקחו השויצרים, אחרי נצחונם על שארל הנועז דוכס בורגונדיה בשנת 1476 (https://www.facebook.com/historiaolamit/posts/533931080094766). מצד שני לא היה דור הבא להעביר אליו את כל העושר, מאחר ויקוב פוגר מת מבלי שהזוג הביא ילדים לעולם. 7 חודשים אחרי מותו היא התחתנה עם מנהל העסקים שלו קונרד דיר, מה שהיה לא מקובל לחלוטין באותה תקופה.
לפוסט בפייסבוק

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הטולטקים

טבח סנט ברייס

מלטה יוק