דיפלומטים אפריקאים בברזיל החדשה

בשנת 1750 שלח טגבסו מלך דהומיי (כיום מדינה במערב אפריקה הנקראת בנין) שלח לסלבדור דה באהיה באהיה, אז בירת ברזיל הפורטוגזית, שני שגרירים ממלכתו, כדי שילמדו את מנהגי הפורטוגלים.
שגריר זה נקרא אנטוניו ואס קואליו. הוא תואר כ"שחור חופשי" יליד ברזיל, שהפך להיות סוחר עבדים וסוחר שמן מכובד, עבור מלך דהומיי,
 ונסע פעמים רבות בקו אפריקה ברזיל.
בשנת 1770 מלך בנין (שנמצאת בכלל בשטח ניגריה של ימינו על אף שעל שמה נקראת מדינה אפריקאית שנמצאת במקום אחר) שלח את המשלחת הדיפלומטית הראשונה שלו בראשותו של ז'ואו דה אוליברה, 
 הוא תואר כמולאט (כלומר בן להורים לבנים ושחורים) מבאהיה. מטרתו הייתה למצוא בברזיל נשים לאצילי בנין "רצוי שחורים בעלי עור בהיר או מולאטים". אולם המשימה לא הצליחה, שכן לדברי מושל סלבדור, לואיז אטאידה דה מלו, לאף אישה לא היו התכונות המתאימות.
בשנת 1795 שלח אגונגולו מלך דהומיי, שניים מילדיו לברזיל עם מתוגרמן מפורטוגזית בשם לואיז קייטאנו, מולאט ברזילאי שערק מהצבא הפורטוגזי כדי להצטרף לחצר מלך דהומיי. הם נשלחו להתחנך בפורטוגל ולבאהיה. הם הוטבלו לנצרות ואחר כך חותנו עם "מולאטיות" מברזיל בברכתו של מושל ברזיל הפורטוגזי פרננדו ז'וזה. לואיז קייטנו מאידך שלווה בידי שני כמרים ניסה לשכנע את המלך אגונגולו להתנצר, אך זהו נרצח בהפיכת חצר בשנת 1797.
בין השנים 1801-18 נשלחו 8 משלחות דיפלומטיות של מלכי פורטו נובו (כיום במדינת בנין) דהומיי ובנין לברזיל דרך נמלי ריו דה ז'נירו וסלבדור. שכן אזורים אלה היו מרכז סחר העבדים של ברזיל, מדינות מערב אפריקניות אלה שכונו בידי האירופים בשם הבלתי פוליטקלי קורקט בעליל "חוף העבדים" היו גם בין המדינות הראשונות שהכירו בעצמאותה של ברזיל.
תמונות:
1. זו'ספו דום פרנסיסקו דה סוזה- יליד אנאו 1806 (כיום בטוגו) ששמש דיפלומט בברזיל
2. ציור קיר של טגבסו מלך דהומיי

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הטולטקים

טבח סנט ברייס

מלטה יוק