הרומאי מאת מיקה וולטרי


כבר עסקנו בעבר בשנים מהספרים ההיסטוריים של הסופר הפיני הגדול מיקה ולטארי בשני פוסטים קודמים. אם בשנהאת המצרי (https://www.facebook.com/historiaolamit/posts/591203161034224) ולטארי עסק במצרים העתיקה ובמלאך השחור-יוהאנס אנגלוס (https://www.facebook.com/historiaolamit/posts/639576536196886) באימפריה הביזנטית המתמוטטת, " הרומאי " הספר הנוכחי בו נעסוק עוסק באימפריה הרומית בגדולתה.
"הרומאי" עוסק במינוטוס, רומאי שנולד בעיר אנטיוכיה (כיום אנטקיה שבמזרח טורקיה) לאב פטריקי ולאם יוונית אותה לא זכה להכיר. הוא מגיע לרומא ועד מהרה משתלב בחיים שלה. האו מתגייס לצבא הרומי שכובש את בריטניה בזמן הקיסר קלאודיוס, ומשמש קצין בחיל המצב הרומי בבריטניה. אחרי מותו של הקיסר קלאודיוס, אותו גיבורנו מתעב, בניגוד לדעה הרווחת המתארת אותו כקיסר טוב. הוא מכהן תחת הקיסר נרון, אותו גיבורנו דוקא מעריץ, למרות השם האכזר שיצא לו ולמרות שבמהלך הספר הוא עושה בשם נרון מעשים איומים. לאורך כל הספר ניתן לראות את צמיחתה של דת הנצרות ואף נפגשים בכמה מהשליחים אותם פוגש מינוטוס, וניכרת משיכתו לדת הנוצרית. בעיני פרט זה מהווה חיסרון עבור הקורא הישראלי שלא מכיר את הדמויות הללו המוכרות לקורא האירופאי. בשלב מסוים מינוטוס ממונה בידי נרון לאחראי על הקרקס ואחרי להשלכתם של אלפי נוצרים להורג בשל אמונתם, מה שמאוד מייסר אותו.
בהמשך הוא נשלח לאץ ישראל יחד עם צבאו של אספסיאנוס, פוגש שם את יוספוס פלאביוס (ומתרעם שלא הוזכר בכתביו). בסופו של דבר הוא מוצא את מותו בקרקס בתקופת הקיסר דומיציאנוס בקרקס, לא לפני שנטבל לנצרות.
הספר הוא טוב אבל בעל נטיה נוצרית ברורה קצת מזכיר בכך את בן חור וקוו ואדיס. גם כאן אהרן אמיר מתרגם בסגנון תנכי.
תמונות (מתוך אנציקלופדיה תרבות)
1. נרון קיסר
2. אנשים מושלכים לחיות הקרקס

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הטולטקים

טבח סנט ברייס

מלטה יוק