תמונות מווינה

תמונות שצילמתי בווינה בטיול שערכתי אליה ביוני 2019.
בתמונה הראשונה רואים את כנסיית סנט יוזף של המסדר הכרמליטי, הכנסייה נבנתה בגלגולה הנוכחי בשנת 1639 (אם כי מדובר בשחזור של המבנה שנהרס במלחמת העולם השניה) בסגנון בארוק.
בתמונות השניה והשלישת רואים את כנסיות מסדר הרחמים על שם יוחנן המטביל שנבנה בסגנון בארוק בסוף המאה ה-17.
בתמונה הרביעית רואים את עמוד טגטהוף שנבנה בשנת 1886 לכבוד נצחונותיו של האדמירל וילהלם פון טגטהוף מפקד הצי האוסטרו הונגרי.
בתמונות החמישית והשישית רואים את הכנסיה המלטזית- כנסיה השייכת למסדר האבירים ההוספיטלרים שישבו עד המאה ה-19 במלטה. הכנסיה נבנתה בשלבים בסגנון בארוק וסגנון נאו גותי במאה ה-19.
בתמונה השביעית רואים את מתחם אלברטינה שבנייתו הושלמה בשנת 1801ונבנה על ידי אלברט קזימיר דוכס טשן ורעייתו הדוכסית מריה כריסטינה. למעשה שמו הוא הלחם השמות של השנים. כיום המבנה משמש כמוזיאון- ולמעשה הוא שחזור של המבנה המקורי שנהרס המלחמת העולם השניה.
תמונות 8-11 מציגות את ארמון הופבורג ששמש כארמון החורף של קיסרי בית הבסבורג בשמשם קיסרי האימפריה הרומית הקדושה ואחר כך קיסרי האימפריה האוסטרו-הונגרית.
התמונה השמינית מציגה את יוזף השני לבית הבסבורג קיסר (מלך 1765-90) האימפריה הרומית הקדושה רכוב על סוס כקיסר רומי. בתמונה התשיעית רואים את יוזףפלאץ הכיכר הקרויה על שמו בארמון הופבורג.
בתמונה העשירית רואים את כיכר נאו בורג הלדנפלאץ בארמון הופבורג בחזיתה נמצא פסלו של המצביא הגדול בן המאה ה-17 אויגן מסבויה. המבנה התפרסם בנאום שנשא ממרפסתו אדולף היטלר שהכריז על סיפוח אוסטריה לגרמניה.
בתמונה ה-11 רואים את שער ארמון הופבורג לכיוון מיכאלר פלאץ. שימו לב לפסלים של המיתולגיה היוונית.
בתמונות 12-13 רואים את כנסיית מיכאל הקדוש שבנייתה הושלמה בשנת 1792 ואת
 פסל המלאך מיכאל פטרון הכנסייה עם חרב ומגן שכתוב עליו שם ה' בעברית.
בתמונה -14 רואים שרידים רומיים בקרבת הארמון. וינה נוסדה כעיר קלטית בשם וינדובונה בהמשך הוקם בה מחנה צבאי רומאי שהפך לגרעין העיר הרומית בעלת אותו שם.
בתמונה ה-15 רואים את כנסיית סנט פטר שנבנתה בשנת 1733 בסגנון בארוק.
בתמונה ה-16 רואים את עמוד המגפה שנבנה בידי הקיסר לאופולד מהבסבורג לזכר המגפה שהרגה רבים מתושבי הקיסרות בשנת 1679.
תמונת 17-18 רואים את קתדרלת סנט שטפן- הכנסיה החשובה ביותר בווינה שבנייתה הסתימה בשנת 1160 בסגנון בנייה גותי. עברה שחזור אחרי שחלקים ממנה נהרסו במלחמת העולם השניה
בתמונה 19 רואים את כנסיית סנט רופרכט, כנסייה שנבנתה במאה התשיעית במקור ובמתכונתה הנוכחית בנאה ה-12 בסגנון רומאני. נבנתה בידי סוחרים מזלטבורג שרופרכט הקדוש הוא פטרונה של עירם. הכנסייה הפעילה העתיקה ביותר בווינה.
בתמונה ה-20 רואים את בית האופרה המפואר של וינה שבנייתו בסגנון נאו רנסאנס הושלמה בשנת 1869, והוא נחשב לאחד מבתי האופרה החשובים בעולם.
בתמונות 21-26 רואים את ארמון שנברון ששמש ארמון הקיץ של קיסרי הבסבורג שנבנה במתכונתו הנוכחית בשנת 1799. בתמונה 21 רואים את הכניסה לארמון. בתמונות 21-23 רואים פסלים בסגנון יווני רומי בגינות ארמון שנברון. בתמונה 24 רואים את המזרקה בגינות ארמון שנברון עם דמותו של האל היווני פוסידון או בשמו הרומי נפטון ופמלייתו.
בתמונה 25 רואים את ארמון שנברון במלוא הדרו ואת גינותיו המטופחות.
בתמונה ה-26 רואים את השער האחרוי של ארמון שנברון.
לפוסט בפייסבוק


























תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הטולטקים

טבח סנט ברייס

מלטה יוק