טרגדיית הצוללת לוויתן

בסוף שנת 1964 רכשה ישראל מבריטניה שלוש צוללות, אחת מהן   היא הצוללת דקר, שסיפור טביעתה ומציאתה ידוע לכולנו וצוללת שניה היא הצוללת לוויתן. שיפוץ הצוללת לוויתן הסתיים מספר חודשים לפני הצוללת דקר, וגם אצלה קרה מקרה טראגי בדרכה מבריטניה  לישראל. בחודש מאי 1967, עקב הכוננות שהוכרזה בישראל לקראת מלחמת ששת הימים הוחלט שהצוללת לוויתן, שהייתה באימונים באזור סקוטלנד, תפליג לישראל. בלילה שבין 26-27 למאי 1967, כאשר הספינה שטה בים האירי בקרבת ווילס, הורה מפקד הספינה רס"ן זאב אלמוג למחוק מהצוללת את סימן הזיהוי שלה צ-75. שני המלחים שנשלחו לבצע את המשימה היו סמל יעקב תמיר ורב"ט גרשון בן יהודה, כאשר הם סיימו את משימתם הם התירו את החבלים שאבטחו אותם, אחד מהם מעד לים בעקבות גל ששטף את הצוללת, והשני שניסה לעזור לו נפל לים גם הוא. גופתו של יעקב תמיר  שמלה ז"ל נמצאה כעבור כמה שבועות בחופי אירלנד, ואילו גופתו של גרשון בן יהודה גלקופף ז"ל לא נמצאה עד היום.
תמונות:
1.מפקד חיל הים אלוף שלמה אראל סוקר מסדר של מלחי הצוללת 18.5.1967
2.מפקד הצוללת רס"ן זאב אלמוג מתראיין בידי יאיר אלוני
3. סמל הצוללת לוויתן
4. הצוללת לוויתן

תגובות

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הטולטקים

טבח סנט ברייס

מלטה יוק