מיראז' באוריינט

פוסט יום העצמאות.
אחת האהבות הגדולות שלי מלבד היסטוריה היא קומיקס, ובמיוחד קומיקס אירופאי, בדגש על קומיקס פרנקו- בלגי, כלומר קומיקס מאירופה דוברת הצרפתית צרפת בלגיה ושויץ.
הפעם אדבר על קומיקס צרפתי בלגי שמראה על "הרומאן" שהיה בין ישראל לצרפת בראשית ימי המדינה, עד  התקררות היחסים בסוף שנות הששים.
הקומיקס נקרא "מיראז' באוריינט" והוא הספר החמישי בסדרה " טאנגוי ולאוורדור"- סדרת קומיקס שהופיעה תחילה במגזין הקומיקס הצרפתי הנחשב פילוט ואחר כך כספרים בהוצאת הקומיקס החשובה דארגו. הכותב הוא הבלגי ז'אן מישל שארליה, והצייר הוא הצרפתי אלבר אודרזו, המוכר לכולנו כצייר של ספרי אסטריקס. הספר עצמו יצא לאור בשנת 1965.
טאנגוי ולאוורדור הם זוג טייסי קרב צרפתיים, המטיסים מטוסי מיראז' 3, שנחשבו אז פאר היצירה של חברת דאסו הצרפתית. הם נשלחים בידי חברת דאסו כדי לשכנע את ישראל לקנות דווקא את מטוסי המיראז' 3 ולא את המטוסים של החברה המתחרה בעלת השם הדמיוני מקסוול, שכל הסימנים מעידים על כך שהיא אמריקאית, אך זה לא נאמר במפורש. במהלך הספר הם נלחמי בטייסים ממדינה ערבית דמיונית, וקצין צה"ל בוגד,שנשכר בידי מקסוול מנסה לחבל במשימתם. מי שמלווה אותם היא קצינת חיל האוויר בעלת השם המאוד ישראלי- ריקה הזאים. במהלך הספר ניתן לזהות מספר אתרים בארץ וגם מכונית מדגם סוסיתא, מאידך לא נראה שהצייר ראה אי פעם איך נראים מדים של חיל האוויר או חיל הים הישראליים. אגב ישראל אכן רכשה את מטוסי המיראז' 3, אולם זמן קצר אחרי כתיבת הספר היחסים בין צרפת לישראל התקררו מאוד והצרפתים הטילו על ישראל אמברגו נשק ערב מלחמת ששת הימים. הספר עצמו לא תורגם לעברית, אך תורגם לשפות רבות אחרות, כולל במדינות עוינות לישראל כמו אינדונזיה.
שימו לב בתמונות לכל הסממנים הישראליים.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הטולטקים

טבח סנט ברייס

מלטה יוק