מסע הקיסר מנואל השני לאירופה

סוף המאה ה-14 ותחילת המאה ה-15, מה שנותר מהאימפריה הביזנטית האדירה היה העיר קונסטנטינופול (איסטנבול) ורצועת חוף עלובה סביבה. העיר סלוניקי ועוד חוף זעיר בדרום מזרח יוון. האימפריה העוסמאנית המתעצמת תחת הסולטן ביאזיט הראשון איימה להביא את הקץ על המדינה הביזנטית העלובה, קונסטנטינופול יוצאת בעור שיניה ממצור עוסמאני. בשנת 1400 בצעד נואש מחלט הקיסר הביזנטי מנואל השני פליאולוגוס, להפקיד את השלטון בקונסטנטינופול בידי אחיינו הקיסר לעתיד יואנס השביעי , ויוצא למסע לאירופה במטרה לגייס כסף וסיוע מול האיום העוסמאני.
תחנתו הראשונה הייתה איטליה. ב-27 למאי 1400 הוא נפגש עם האפיפיור בוניפקיוס התשיעי. האפיפיור הורה על תשלום מעשר צלב כדי לממן את המלחמה של הביזנטים נגד העוסמאנים. הקיסר בקר באיטליה בוונציה, פדובה, ויצ'נזה ופאביה.
ביוני 1400 הגיע לרפובליקת וונציה, שם פגש את שרל השישי מלך צרפת, הוא המשיך אתו לצרפת. בסוף שנת 1400 הגיע לאנגליה שם התקבל בכבוד רב בידי המלך הנרי הרביעי, ושוכן בארמון אלת'ם. מאנגליה הוא חזר לצרפת בה שהה קרוב לשנתיים. במהלכן התבשר על תבוסתה של האימפריה העוסמאנית לצבאו של טימור לנג בקרב אנקרה (https://www.facebook.com/historiaolamit/posts/532719080215966), ניצחון שלמעשה השאיר את האימפריה הביזנטית בחיים לעוד כמה עשורים. הקיסר הביזנטי התקבל בכבוד רב בכל מקום אליו הגיע באירופה, הוא כונה קיסר היוונים או הקיסר הרומי- הוא נפגש עם מלכים ושליטים ותועד ביצירות אומנות. אבל הסיוע הצבאי והכספי אותו קבל היה דל ביותר, מלחמת מאת השנים בין אנגליה וצרפת הייתה בעיצומה והעברת צבא ומשאבים למען מלחמה במזרח לא הייתה בראש מעייניהם. בסופו של דבר חזר לקונסטנטינופול ב-1403.
תמונות:
1. המפגש בין הקיסר הביזנטי מנואל השני להנרי הרביעי מלך אנגליה מתוך כרוניקת סנט אלבן
2. ארמון אלת'ם בו התאכסן הקיסר בשהותו באנגליה
3. מדליית ברונזה שהופקה לכבוד הביקור בצרפת בידי מישלה סומון, המציגה את דמותו של הקיסר מנואל השני בדמותו של קיסר ביזנטי קדום בהרבה הרקליוס (610-641)
4. הסולטן ביאזיט הראשון מתוך הגרסה הטורקית של אנציקלופדיה תרבות
5. איקונה של הקיסר מנואל השני פליאולוגוס
7. תחריט של האפיפיור בוניפקיוס התשיעי
8. שארל השישי מלך צרפת
9. מנואל השני נוחת בלונדון צייר אמיליאן סטנקב
לפוסט בפייסבוק







תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הטולטקים

טבח סנט ברייס

מלטה יוק