קרב רוסוקסטרו

קרב רוסוקסטרו, נערך בתאריך 18 ביולי 1332 בקרבת רוסוקסטרו שבבולגריה, בין האימפריה הביזנטית ההולכת ודועכת תחת הקיסר אנדרוניקוס השלישי פליאולוגוס, לבין ממלכת בולגריה תחת הצאר איוון אלכסנדר.
באותה תקופה החליט איוון אלכסנדר לחזק את יחסיו עם סרביה על ידי כך שהשיא את אחותו אלנה לצאר הסרבי סטפן דושאן (https://www.facebook.com/historiaolamit/posts/655938291227377).
הביזנטים החלו בפלישה לבולגריה ללא הכרזת מלחמה, כשהם בוזזים מקומות ישוב בדרכם. הביזנטים אף כבשו מספר טירות בולגריות, כשהם מנצלים את העובדה שאיוון אלכסנדר היה עסוק במלחמה נגד דודו המורד בלאור בווידין.
איוון אלכסנדר ניסה לדבר עם הפולשים הביזנטים ללא הצלחה. בסופו של דבר הצבא הבולגרי גמא תו חמישה ימים 230 ק"מ, ונפגש עם הצבא הביזנטי פנים אל פנים.
הצבא הביזנטי מנה כ-3,000 חיילים לעומת כ-8,000 לבולגרים. איוון אלכסנד נהל משא ומתן עם הבולגרים, כשהוא מושך זמן, עד להגעת תגבורת של עוד 3,000 פרשים.
הקרב נעשה בלתי נמנע. הצבא הבולגרי העדיף מספרית הביס את הצבא הביזנטי. בסופו של דבר נחתם הסכם שלום בין שתי המדינות, שבא לידי ביטוי בנישואי יורש העצר הבולגרי מיכאל אסן למריה בתו של הקיסר הביזנטי אנדרוניקוס. היה זה הקרב האחרון בין הביזנטים לבולגרים.
תמונות:
1. הקיסר אנדרוניקוס השלישי
2. הצאר איוון אלכסנדר
6-3. סצנות קרב מתוך ספר היסטוריה בולגרי




תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הטולטקים

טבח סנט ברייס

מלטה יוק