קרב לאופן

קרב לאופן היה קרב שנערך בשנת 1339 בין רפובליקת ברן (כיום בשויץ), לבין קואליציה של  של  אצילים דוברי צרפתית משויץ של ימינו ושל העיר פריבורג (כיום פריבור שבשויץ), אז נחלתו של בית הבסבורג. ברן סרבה לקבל את מרותו של לודויג מבווריה קיסר האימפריה הרומית הקדושה, בשל החרם שהטיל עליו האפיפיור, והתפשטה על חשבון שטחים שהיו שייכים לפרייבורג מצד אחד ולבורגונדיה מהצד השני.
הקרב התחיל במצור של 11 יום על העיר המבוצרת לאופן, אותו ערך צבא של 12,000 חיילים בפיקוד גרהארד פון ואלה, הנאמן לקיסר, ובישוף באזל יוהאן השני סן ממונסינגן. על לאופן הגן בגבורה צבא של 600 איש בלבד בפיקוד האביר יוהאן השלישי פון בובנברג, בנו של מושל העיר, ובורקהארד פון בונוויל, בנו של חבר מועצת העיר. ב-21 ליוני 1339 הגיע צבא תגבורת של 6,000 חיילים מברן ומדינות שויצריות נוספות, בפיקוד האביר רודולף פון ארלך מברן.
אותו זמן נאסף בארגאו, מזרחית לברן צבא של דוכס אוסטריה והדוכסים מנוי קיבורג. כינוס זה היווה איום ישיר על העיר באזל, מי שהיה אחראי על הגנת העיר, אותו זמן היה הבישוף שלה יוהאן השני פון בובנברג.
בקרבת לאופן התנגשו צבאותיו של ארלך בקואליציה של בורגונדיה, פרייבורג, בישופי באזל ולוזאן, הרוזן מגרואייר, מושל ווד, והרוזנים של נידאו נוישטל, סבוי וארברג. הקרב הסתיים בניצחון ברור של ברן והעיר לאופן ניצלה מהמצור. הקואליציה  שהתכנסה בארגאו נשברה ונסוגה. כיוון שברן הייתה נאמנה לאפיפיור, תושביה ראו את הניצחון  כיד אלוהים, ונטבע בעקבותיו הפתגם: "אלוהים עצמו נעשה לאזרח ברן".
תמונות:
1-3 התפילות של אנשי ברן לפני הקרב והקרב עצמו צייר דיאבולד שילינג הבן, מתוך כרוניקת שפיצר 1484
4. טירת לאופן
לפוסט בפייסבוק



תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הטולטקים

טבח סנט ברייס

מלטה יוק