אמאנירנס מלכת כוש


אמאנירנס הייתה קנדקה כלומר המלכה של ארץ כוש כיום בסודן. היא הנהיגה בשנים 40-10 לפני הספירה, ממלכה משגשגת שבירתה הייתה במרואה והייתה המקום ממנו הגיע מרבית הזהב של מצרים (עליה דיברנו בפוסט בעברhttps://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=530584377096103&id=477237389097469). אמיניראנס מתוארת כמלכה גדולת גוף עיוורת בעין אחת, שלא הססה לצאת בראש צבאה לקרב.
בשנת 24 לפני הספירה יצא אאליוס גאלוס, מושל מצרים הרומי, בשליחות הקיסר אוגוסטוס, לכבוש את ערביה פליקס, היא תימן של ימינו. בזמן שפטרוניוס נהל את מסע המלחמה הכושל בחצי האי ערב, אמיניראנס והנסיך אקינידד פלשו לדרומה של מצרים.הם הביסו את הרומאים סיאן (כיום אסואן) ובפילאה. וגרשו את היהודים מהאי יב (אלפנטינה), שהיה מרכז יהודי חשוב. הם חזרו עם שבויים רבים ושלל רב. כולל מספר פסלים של הקיסר אוגוסטוס.
המושל הרומי הבא, פובליוס פטרוניוס גרש את הפולשים וארגן מסע מלחמה משלו לארץ כוש, בו הגיעו עד נפאטה. אבל הם נאלצו לסגת עד לפרימיס, שהפכה להיות הגבול בין מצרים לכוש. הכושים ניסו לכבוש את פרימיס אבל פטרוניוס בלם אותם.
בשנת 21 או 20 לפני הספירה שלחו הכושים שליחם לקיסר אוגוסטוס ששהה באי היווני סאמוס, במטרה לכרות ברית שלום. בסופו של דבר נכרתה ברי שלום בין רומא לכוש, שקבעה שכוש לא חייבת בהעלאת מס לרומא. יחסי השלום בין רומא לכוש נמשכו שנים רבות אחר כך.

לפוסט בפייסבוק

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הטולטקים

טבח סנט ברייס

מלטה יוק