הפלישה הבריטית לארגנטינה

כאשר חושבים על מלחמה בין בריטניה לארגנטינה, המחשבה הראשונה שעולה היא מלחמת פוקלנד. אולם בשנת 1806 הייתה פלישה בריטית לארגנטינה גופא.
בשנת 1806 נשלח צבא בריטי בן 1500 חיילים בפיקוד ויליאם קר ברספורד. לכבוש את אזור נהר פלאטה, אז מושבה ספרדית, לימים מדינת ארגנטינה. מטרתם הייתה להפוך את אזור הפלאטה למושבה תחת הכתר הבריטי. הצבא נחת בארגנטינה של ימינו ב6 ליוני 1806.
המושל הספרדי רפאל דה סוברמונטה בקש מספרד שתשלח לו סיוע, בנשק ובחיילים, אבל זה בושש לבוא. הקראולים- כלומר ילידי המקום ממוצא אירופי, הציעו להקים מיליציה חמושה שתלחם בבריטים. סוברמונטה פחד מההשלכות של העניין ודחה את הבקשה.
ב25 ביוני הצבא הבריטי כבש את העיר קילמס כעבור יומיים את בואנוס איירס. בעקבות כך המושל הספרדי נאלץ לסגת לפנים הארץ וקבע את מושבו במחוז קורדובה. יחסו של סוברמונטה, הפך אותו לשנוא בקרב הקראולים. והצבא הבריטי התקבל תחילה בברכה. אולם בשלב מסוים החלה תסיסה נגד הבריטים.
הקצין הצרפתי סנטיאגו דה לינייה אי ברמון, ששרת באותה תקופה בשרות ספרד, ארגן באורוגואי פלישה מחודשת לבואנוס איירס, בשתוף המושל המקומי רואיס אואידורו. אליהם הצטרפה מיליציה מקומית בפיקוד חואן מרטין דה פואריידונס.
ב4 לאוגוסט 1806 לינייה כבש את שכונת לס קונצ'ס, הצפונית לבואנוס איירס, וצעד עם צבא מעורב דרומה. הצבא הבריטי נאלץ להכנע. ב14 לאוגוסט לינייה השתלט על כל בואנוס איירס.
כיוון שפחד מכוחם של הקראולים הוא מהר להרחיק משם את הצבא הקראולי.
תמונת:
1-2 המאבק נגד הבריטים, מתוך ENCICLOPEDIA ESTUDIANTIL הגרסה הספרדית של אנציקלופדיה תרבות צייר אתנסיו קוצי

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הטולטקים

טבח סנט ברייס

מלטה יוק