איקטוס, מאת אלי אבידר

רומאנים רבים נכתבו על האימפריה הרומית. קוו ואדיס של הנריק שנקביץ, אני קלאודיוס של רוברט גרייבס, וסדרת הספרים המצוינת של קולין מקאלוג הם רק דוגמה קטנה מהם. רוב הספרים מתרחשים בתקופה של סוף הרפובליקה הרומית ותחילת הקיסרות וסביב תקופתו של ישו.
איקטוס הוא ספר שונה בכך שהוא עוסק בתקופה מאוחרת יותר- רומא של המאה השלישית. ימי שלטונם של הקיסרים קומודוס וספטימוס סוורוס, גם הקיסר לעתיד קרקלה נזכר בספר.
הספר עוסק ביארניס, צעיר רומאי בן עניים, שנישואי אמו לאציל רומי מצרפים אותו למעמד האצולה, שכן נוהגי האימוץ הרומיים הופכים בתנאים מסוימים את הבן המאומץ לבן לכל דבר. יארניס פוגש שם עבד יהודי מהגליל בשם יואיר (הכוונה כנראה ליאיר, רמז לכך שהשם נהגה בהגייה דומה להגייה אשכנזית).
יואיר מלמד את יארניס כישורי חיים שעוזרים לו להתקדם, והופך למעין מדריך רוחני שלו. בנוסף על כך הוא נשלח בידי אביו המאמץ ללמוד אצל פילוסוף יווני, ממנו הוא לומד עקרונות לחיים, וגם פוגש את אהבת חייו.
יארניס מתגייס ללגיון הרומי, שם הוא הופך לקצין מצטיין בעל שיטות יחודיות, כמו שיטת השושנה ושיטת האיקטוס, עליה מתבסס שמו של הספר.
הוא מתקדם. עד דרגת טריבון. בסופו של דבר תככי החצר והפרנויה הקיסרית גורמים למפנה בעלילה. סוף העלילה מרמז על החשש הגדול שהיה באותה תקופה מפני תפיסת השלטון בידי קצין רומי בכיר בדיוק כמו עלייתו של ספטימוס סוורוס.
איקטוס הוא ספר מהנה מאוד לקריאה, שניתן ללמוד הרבה על האימפריה הרומית של אותה תקופה.
עמוד הפייסבוק של איקטוס:
https://www.facebook.com/ICTUS.EliAvidar/?fref=ts
תמונות:
1. שער הספר
2-3. קיסר ספטימוס סוורוס (מתוך תרבות)



תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הטולטקים

טבח סנט ברייס

מלטה יוק