אתרים רומיים מפורסמים שצלמת ברומא

אחרי שסקרנו את האתרים המרוחקים יותר של רומא הפעם אסקור אתרים מרכזיים יותר שנמצאים באזורים המתוירים בליווי צילומים שלי.
1. שחזור של רומא בשיא התקופה האימפריאלית מתוך אנציקלופדיה תרבות
2. קסטל סנט אנג'לו- נבנה בשנים 135 - 139 לספירה כקברו של הקיסר אדריאנוס ובני משפחתו. בנוסף על כך נקברו שם קיסרים נוספים, שהאחרון בהם היה קרקלה בשנת 217. בהמשך שמש כמצודה וכספת עבור האפיפיורים, קרוב מאוד לוותיקן. אחד המבנים העתיקים השמורים ברומא.
3. עמוד מרכוס אורליוס- נבנה בשנת 193 בידי הקיסר קומודוס לזכר אביו הקיסר מרכוס אורליוס ואמו פאוסטינה- מנציח את נצחונו של מרקוס אורליוס על הקואדים המרקומנים והסרמטים מעבר לדנובה בשנים 172-175. יתכן שבנייתו החלה עוד בימי חייו של מרכוס אורליוס.
4. הפנתאון- עבודת התלאים היפה והעמידה בהיסטוריה. נבנה במקור בידי מרכוס אגריפה- יד ימינו של הקיסר אוגוסטוס, בשנת 27 לפני הספירה כמקדש ל12 האלים הרומאיים-יווניים, לכן קבל את שמו פן תאון- כל האלים. במקור הייתה לו צורה של מקדש יווני רומי קלאסי מלבני עם עמודים. בשנת 110 נהרס חלק מהמבנה ברעידת אדמה. בשנים 118-125 נבנתה בהוראת הקיסר אדריאנוס הכיפה, כאשר חלק מהמקדש המקורי עם העמודים משמש כחזית המקדש. עומד כמעט שלם למרות שעברו 1900 שנה
5. פסל מרקוס אורליוס רכוב על הסוס עומד בחזית המוזיאון הקפיטוליני. נבנה בשנת 145. הסיבה שהפסל עדיין עומד בניגוד לפסלים אחרים של קיסרים פגאניים שהופלו עם קבלת הנצרות היא שבטעות חשבו שמדובר בפסל קונסטנטינוס- הקיסר שהפך את הנצרות לדת המדינה.
6. עמוד טריאנוס- עומד בפורום טריאנוס, אחד מהפורומים הקיסריים של רומא. נבנה בשנת 113 בידי אפולודורוס מדמשק לרגל נצחונו של הקיסר טריאנוס על הדאקים. על העמוד תחריטים יפהפיים של המלחמה.
7. תיאטרון מרקלוס- בנייתו החלה בשנת 44 לפני הספירה אלא שהוא נרצח באותה שנה. הושלם בידי הקיסר אוגוסטוס, שקרא לו על שם אחיינו המנוח מרקלוס. כיום רק חלק קטן מהמבנה, שמשמש כקיר של בניין שרד. מכונה הקוליסאום הקטן. קרוב מאוד לבית הכנסת הגדול ולרחוב המסעדות הכשרות ברובע היהודי של רומא.
8. הפורום רומאנה- רחובה הראשי של העיר רומא בתקופה העתיקה- בנוסף על כך ישנם עוד שלושה פורומים קיסריים- פורום טריאנוס, פורום אוגוסטוס ופורום נרווה. ניתן לראות בתמונה חלק משער ספטימוס סוורוס.
9. בסיליקת מקסנטיוס בנייתה החלה בזמן הקיסר מקסנטיוס בשנת 308 והסתיימה בשנת 312 בידי הקיסר קונסטנטינוס שהביס אותו בקרב על גשר מילוויו. נמצאת בפורום רומאנה.
10. ויה סאקרה- הרחוב בו עמדו המקדשים החשובים- חלק מהפורום רומאנה.
11. עוד תמונה של הפורום בתמונה רואים את שלושת העמודים ששרדו ממקדש קסטור ופולוקס, שנבנה לכבוד שני האחים המיתולוגיים קסטור ופולוקס שהצילו את רומא בתקופת המלוכה. המבנה הראשון הוא מהמאה החמישית לפני הספירה. השרידים הנוכחיים הם 73 לפני הספירה ונבנו בידי גאיוס ורוס. המבנה האדום עם החלון הוא הקוריה יוליה. השער ברקע הוא שער ספטימוס סוורוס.
12. הקוליסאום- לא צריך להכביר במילים על המבנה העצום הזה. הקירקס הגדול ביותר ברומא שנבנה בידי מחריבי בית המקדש אספסיאנוס וטיטוס בשנת 72 לספירה ושמש זירה למוות מיותר בקרבות בין גלדיאטורים ובין בני אדם לחיות. חלק מהמבנה נשאר שלם, אך הרוב שמש כחומר בנייה למיטב בנייני רומא במהלך ההיסטוריה.
13. מקדש וסטה בפורום רומאנה. נבנה לכבוד האלה הרומית וסטה במקור נבנה כמו מקדש יווני עם עמודים קורינתיים- אלא שנבנה עגול זכר לבקתות העגולות של מייסדי רומא. כיום רק רבע מהעיגול שרד. נודע בכוהנות ששרתו בו שכונו הבתולות הוסטאלית. נבנה במקור במאה השביעית לספירה ונהרס בשריפה הגדולה בזמן נרון קיסר בשנת 64 לספירה. נבנה מחדש בשנת 191 בידי אשתו של הקיסר ספטימוס סוורוס, יוליה דומנה.
14. שער קונסטנטינוס- נבנה לכבוד ניצחון הקיסר קונסטנטינוס על הקיסר מקסנטיוס בקרב הגשר מילוויו ב-28 באוקטובר, שנת 312 לספירה, כך שתכלס מדובר בשער מפואר שנבנה לזכר ניצחון במלחמת אחים.
15. עמוד פוקאס המונומנט האחרון שהוצב בפורום, בידי הקיסר הביזנטי פוקאס ב-1 באוגוסט 608. בפועל מדובר בעמוד רומי קדום בהרבה, שהוקדש לקיסר הרומי דיוקלטיאנוס והוצב במקור במקום אחר. פוקאס מחק את שמו של דיוקלטיאנוס וחרט במקומו את שמו. 
שער הניצחון שבתמונה הוא שער ספטימוס סוורוס, שנבנה לכבוד ניצחון הקיסר הרומי ספטימיוס סוורוס ובניו הקיסר לעתיד קרקלה ופובליוס ספטימיוס גטה על האימפריה הפרתית בקרבות שנערכו בשנת 195 ו-203.
16-17. שער טיטוס- מוכר לכולנו- נבנה בפורום לכבוד ניצחונו של הקיסר טיטוס ואביו הקיסר אספסיאנוס על היהודים במרד הגדול בשנת 70 לספירה. מפורסם בתבליט של חיילים רומיים שסוחבים את מנורת בית המקדש וכליו.
18. הקוריה יוליה שנבנתה בשנת 44 לפני הספירה בתקופת כהונתו של יוליוס קיסר וקרויה על שמו שמשה כמושבו של הסנאט הרומי- אחד המבנים העתיקים השלמים ביותר ברומא. 
19. מרחצאות דיוקלטיאנוס- חורג קצת מאזור מרכז העיר לאזור תחנת הרכבת טרמיני (שקרויה על שם המרחצאות)- מהמרחצאות היפים ביותר ברומא נוסדו על ידי הקיסר דיוקלטיאנוס בשנת 306. כיום אין שם מים אך המבנה, שחלק ניכר ממנו נותר שלם משמש כמוזיאון ארכיאולוגי של רומא ועמי איטליה הקדומים.
לפוסט בפייסבוק


















תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הטולטקים

טבח סנט ברייס

מלטה יוק