טבח המשמר השויצרי במהפכה הצרפתית

בלוצרן שבשויץ נמצאת אנדרטה בדמות פסל אריה שחצוב בסלע. האנדרטה שנבנתה בשנת 1821 מציינת את אחד הארועים המעציבים בהיסטוריה של שויץ.
במשך מאות שנים נודעו השויצרים כלוחמים מעולים, שכירי חרב שוויצרים נלחמו בצבאות שונים באירופה, והיו למעשה ענף היצאו מספר אחד של המדינה. עד היום יש זכר לכך במשמר השויצרי ששומר על האפיפיור בוותיקן. גם מלכי צרפת השתמשו בשכירי חרב שוויצריים. במאה ה-17 הוקם משמר שוויצרי שתפקידו היה להגן על ארמון מלכי צרפת בוורסאי. בשנת 1789 במהפכה הצרפתית אולץ לואי ה-16 מלך צרפת לעקור מארמון ורסאי ולעבור לארמון טווילרי שבפריז. יחד אתו עבר לטווילרי המשמר השויצרי שלו. ב-10 לאוגוסט 1792 הסתערו מאות מהפכנים על הארמון. המלך ומשפחתו ברחו לבניין האספה המחוקקת. אך המשמר השויצרי המשיך להגן על הארמון. למעלה מ-600 שויצרים נהרגו בקרב, או נטבחו אחריו. פלוגה של 300 חיילים ניצלה אחרי שהועברה לנורמנדי כמה ימים קודם לכן. מפקד החטיבה השויצרי ליוטננט קולונל קרל יוזף פון בכמן נאסר בידי המהפכנים והוצא להורג בגליוטינה בספטמבר 1792. מאידך שנים מקציני המשמר השויצרי עברו לצבא הצרפתי ואף שרתו בצבא נפוליאון.
תמונות:
1. אנדרטת האריה בלוצרן
2. חיילי המשמר השויצרי בימים טובים יותר, הדגל הקדמי הוא דגל המשמר, האחורי הוא דגל צרפת המלכותי הדגלן מתוך אנציקלופדיה תרבות (ערך שלא קיים במהדורה העברית)
3. ליוטננט קולונל קרל יוזף פון בכמן


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הטולטקים

טבח סנט ברייס

מלטה יוק