בסיליקון דורון+ אאיקון בסיליקה

בשנת 1603 מתה אליזבת' הראשונה מלכת אנגליה ואירלנד, כיוון שלא נישאה ולא היו לה צאצאים, הומלך במקומה הנכד של בן דודה, ג'ימס השישי מלך סקוטלנד, שהפך להיות ג'ימס הראשון מלך אנגליה.
ג'ימס עלה לשלטו על אנגליה בגיל 47 אחרי שהיה מלך מגיל 13 חודשים. ג'ימס היה אינטלקטואל וידע ברוח הרנסנס מספר שפות בהן השפות הקלאסיות לטינית ויוונית. בשנת 1599 פרסם ספר אותו כתב שנקרא מתנת המלך או בשמו המקורי בשפה היוונית בסיליקון דורון (שימו לב למילה היוונית דורון שהתגלגלה לעברית והפכה לשם פופולארי). ספר שעוסק בזכות האלוהית שהוענקה למלך לשלוט ובתפיסת המלוכה של המלך ג'ימס. מובן מאליו שספר כזה שהתקבל בהבנה בסקוטלנד, לא התקבל באותה צורה, באנגליה בה היה פרלמנט שהווה משקל נגד למלך תפיסות, כאלה לא התקבלו באהדה בידי הפרלמנט. ובאמת מערכת היחסים בין המלך ג'ימס לפרלמנט הייתה תמיד מתוחה עד כדי כך שהמלך פזר את הפרלמנט בשנת 1611
בסיליקון דורון הוקדש ליורש העצר הנרי פרדריק, שמת בשנת 1612 מבלי שהספיק לעלות לכס המלוכה, אחרי מותו הוא הוקדש למי שיעלה לכס המלוכה צ'ארלס הראשון. צ'ארלס הראשון היה גם הוא בכסאח עם הפרלמנט, שהגיע לכדי מלחמת אזרחים, בסופה הוצא להורג, ובמקומו הוקמה רפובליקה בראשות אוליבר קרומוול. גם צ'ארלס המשיך בדרך אביו והוציא ספר אוטוביוגראפי שעוסק בתפיסת עולמי המלוכנית והאנטי פרלמנטרית. גם ספר זה זכה לשם יווני אאיקון בסיליקה (פורטרט מלכותי). למרבה האבסורד ספר זה הודפס לראשונה ב-9 לפברואר 1649, שבוע אחרי שראשו של המלך צ'ארלס הותז בידי אנשי קרומוול.
אאיקון בסיליקה הפך לספר חשוב עבור מעריציו של המלך צ'ארלס ומתנגדי קרומוול- במהדורות הבאות שלו הוצג המלך כקדוש נוצרי מעונה.
תמונות:
1. בסיליקון דורון
2. ג'ימס הראשון/ שישי עם הפרלמנט האנגלי (מתוך העולם מראשיתו ועד ימינו
3. הנסיך מווילס הנרי פרדריק מאת אייזיק אוליבר
4. צ'ארלס הראשון מתוך העולם מראשיתו ועד ימינו
5. אאיקון בסיליקה
6. המלך צ'ארלס באיור של אאיקון בסיליקה מוצג כקדוש נוצרי

לפוסט בפייסבוק





תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הטולטקים

טבח סנט ברייס

מלטה יוק