בולי בולאסון


בעבר דברנו בפוסט על הסאגות האיסלנדיות (https://www.facebook.com/historiaolamit/posts/757978744356664).
חלק מהסאגות מעבירות אגדות ומיתוסים אחרות מדברות על דמויות שככל הנראה היו קיימות במציאות.
אחת מדמויות אלה היא דמותו של בולי בולאסון.
בולי בולאסון נולד ככל הנראה בסביבות שנת 1000 בסנייפלסנס שבמערב איסלנד. הוא היה בן למשפחה של מנהיג מקומי שנהרג עוד לפני שנולד. כשהתבגר החליט יחד עם אחיו ת'ורליק לעזוב את הפרובינציה האיסלנדית ולנסוע לנורווגיה ממנה הגיעו אבותיהם הוויקינגים.
הם העבירו את החורף בטרונדהיים ומאוחר באביב הפליגו על ספינתם לפגוש בסרפסבורג את אולאף הראשון מלך נורווגיה (מלך 1015-1028) שקבל אותם בכבוד רב. בתקופת שהותו בנורווגיה נחשב בולי כאדם המוערך ביותר שהגיע מאיסנד, וקבל מהמלך אולאף מתנות רבות.
בשלב זה נפרדו דרכי שני האחים ת'ורליק נשאר בנורווגיה, ואילו בולי הפליג לדנמרק. הוא העביר בדנמרק את החורף והחליט לעשות מה שעשו סקנדינבים רבים בימי הביניים, להתגייס למשמר הוורנגי של הקיסר הביזנטי, יחידה צבאית מובחרת שהורכבה מחיילים צפון אירופיים (https://www.facebook.com/historiaolamit/posts/548708335283707). כשהסתיים החורף הפליג עם אנשיו למיקלגרד- זה שמה הסקנדינבי הקדום של קונסטנטינופול בירתה של האימפריה הביזנטית (כיום איסטנבול). הוא התגייס למשמר הוורנגי ושרת בגבורה את הקיסר הביזנטי- ככל הנראה הקיסר רומאנוס השלישי (מלך 1028-34). כשסיים את שרותו במשמר הוורנגי חזר למולדתו כשהוא ואנשיו לבושים בבגדי הארגמן המפוארים של המשמר הוורנגי. חמושים בכלי נשק מצופי זהב בעקבות כך זכה לכינוי סנורי האלגנטי. באיסלנד הוא הפך לשליט האזור בו נולד עד יום מותו והוריש לבנו את התואר.
תמונות:
1-3 פסלים ותמונות שנעשו על פי תאורו של בולי בולאסון בסאגות האיסלנדיות
4. עמוד מתוך סאגת ניאל אחת מהסאגות בהן מתוארת דמותו של בולי
5. ויטראז' של אולאף השני מלך נורוווגיה בכנסיה באולסונד שבנורווגיה
6. מטבע של הקיסר רומאנוס השלישי
לפוסט בפייסבוק





תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הטולטקים

טבח סנט ברייס

מלטה יוק