קרב אכינדנדס- הניצחון הביזנטי המשמעותי האחרון

שנת 1427, האימפריה הביזנטית היא אפילו לא צל של האימפריה המפוארת שהייתה. האימפריה העוסמאנית מקיפה אותה מכל הצדדים. ובכל זאת היה להם זמן למלחמות אחרות. האי אכינדס הוא אחד מהאיים היוניים, נמצא מערבית ליוון. באותו זמן נשלט האי בידי נסיכות לטינית, משרידי הממלכות הצלבניות. בראש הלטינים עמד קרלו הראשון טוקו, שניסה לנצל את מה שנתפס כחולשה ביזנטית כדי להשתלט על אזור הפלופונסוס.
הקיסר הביזנטי יוהאנס השמיני פלאולוגוס נסע לאזור פלופונסוס שביוון. הביזנטים ערכו מצור יבשתי וימי על גלרנצה. טוקו אסף צי מהאיים היוניים ומאפירוס. אליהן הצטרפו ספינות ממרסיי, תחת פיקוד בנו הממזר טורנו.
הצי הלטיני פגש את הצי הביזנטי בפיקוד דמיטריוס לסקריס לאונטרס באכינדס ונחל לו תבוסה ניצחת. מרבית הספינות של טוקו נלכדו בידי הביזנטים. מרבית המלחים הלטינים נהרגו. 150 נפלו בשבי. טורנו עצמו הצליח להתחמק בקושי רב.
טוקו הבין שניסיונות ההתפשטות שלו נידונו לכישלון. אחי הקיסר קונסטנטין פלאולוגוס, לימים- הקיסר הביזנטי האחרון קונסטנטין ה-11, נשא לאישה את מדלנה טוקו, אחותו של קרלו טוקו. וכך הפכו הנחלות של המשפחה לנחלות ביזנטיות.
ניצחון זה היה הניצחון המשמעותי האחרון של האימפריה הביזנטית שכעבור 25 שנים תעלם מהעולם.

תמונה מתוך Raffaele D'Amato "Byzantine Naval Forces 1261-1461: The Roman Empire's last marines" (2016). ציירו איגור דזיס ופיטר דניס:
חייל לטיני נכנע ללאונטרס

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הטולטקים

טבח סנט ברייס

מלטה יוק