מכתב מסולימן המפואר לפרנסואה הראשון

מכתב ששלח הסולטן העוסמאני סולימן המפואר לבן בריתו: מלך צרפת פרנסואה הראשון בשנת 1526 (https://www.facebook.com/historiaolamit/photos/p.779913898829815/779913898829815/?type=3).
 בעזרת אללה הכל יכול, שיש לו כוח מזהיר. ובעזרת הנסים המופלאים של מוחמד מוסטפה (שאללה יתן לו שלום ויעניק לו שלווה!) השמש של השמיים הנבואיים, הכוכב של הנדיבות, חלוץ הצדק. יחד עם נשמות ארבעת חבריו- אבו בכר עומר עות'מאן ועלי.
סולימן בן סלים המנצח לעולם
 אני סולטן הסולטנים, בסיס וראיה למלכים, יוצר כתרי המלכים, צילו של אללה עלי אדמות, סולטן ושליט של הים התיכון והים השחור. של רומליה ואנטוליה, קרמן וארץ רום, דולקדיר ודיארבקר. כורדיסטן, אזרביג'ן ופרס. דמשק, חלב, מצרים, מכה ומדינה. ירושלים וכל ערב ותימן ועוד הרבה ארצות שאבותי המהוללים ואני כבשנו.
אני, סולטן סולימן ח'אן  בנו של סולטן סלים ח'אן ונכדו של הסולטן ביאזיט ח'אן. אתה פרנסואה מלך ארץ צרפת.
 אתה שלחת לשער שלי, מחסה המלכים, מכתב על ידי משרתך פרנקיאן, ובקשת ממנו להביע מספר עניינים פרטיים (בשיחה) פנים אל פנים. האויב כבש את ארצך. ואתה הפכת לשבוי (הכוונה היא לקרל החמישי בקרב פביה עליו דברנו בפוסט הזה: https://www.facebook.com/historiaolamit/posts/593945080760032). אתה בקשת ממני לסייע בשחרורך. כל מה שאמרת הגיע לכס שלי, וכל פרט של העניין הובן לגמרי.
להיות מובס ושבוי איננה חוויה מזהירה למלך. שמור על לבך שמח ואל תתאבל.
 אתה בוודאי יודע שאנחנו, כמו אבותינו לפנינו, תמיד חיינו על החרב, ולא הססנו להדוף את האויב, לצאת למסעי מלחמה ולכבוש. אנחנו הולכים בדרכם וכובשים ארצות חדשות וטירות מבוצרות היטב. סוסינו תמיד רתומים, וחרבותינו תמיד חגורות.
שאללה הכל יכול יעניק צדק!
לבסוף, אתה יכול לקבל תשובה בעניינים נוספים אם תשאל את השליח שלך.
דברים שנאמרו במרכז הסולטני בקונסטנטינופול 
15-24 בינואר  1526
לפוסט בפייסבוק

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הטולטקים

טבח סנט ברייס

מלטה יוק