קרב רוואנה

קרב רוואנה היה קרב שנערך בתאריך 11 באפריל 1512 כחלק ממלחמת ברית קמבריי, שהייתה אחת מהמלחמות האיטלקיות של ראשית המאה ה-16.
צבא משותף לממלכת צרפת ודוכסות פרארה בפיקודו של גסטון דה פואה, מול צבא של ממלכת קסטיליה וארגון (ספרד) יחד עם צבא האפיפיור בראשם עמד רמון דה קרדונה.
בראשית פברואר אותה שנה צבא צרפתי שפלש לאיטליה, פתח במצור על העיר רוואנה. הצבא הצרפתי מנה 23,000 חיילים, מול 5,000 חיילים בלבד שהגנו על רוואנה. בשלב מסוים הגיע כוח של חיילים ספרדים ואפיפיוריים, לעזרתה של העיר. בעקבות כך נשארו רק 2,000 חיילים צרפתים לצור על רוואנה.היתר בראשות גסטון דה פואה הלכו לקבל את פני האויב.
דה קרדונה נשאר במגננה והורה לפדרו נווארו להערך לצבא הצרפתי בבניית מכשולים.
הצרפתים ערכו את הארטילריה שלהם בצורת חצי עיגול והחלו להפגיז את הספרדים.  שהשיבו מצידם באש. חילופי האש נמשכו שלוש שעות, עם אבדות מרובות לשני הצדדים. צבאו של נווארו החל  לצעוד וגרם לנסיגה של האויב. אלא שחיל הפרשים הספרדי בפיקוד אוואלוס, לא היה קרוב מספיק בשביל לסייע, והתותחנים בפיקודו של אלפונסו הראשון דוכס פרארה בלמו את הספרדים.  דה פואה נצל את ההזדמנות להתקפת נגד. בסופו של דבר הספרדים/ אפיפיורים נאלצו לסגת. אולם גם הצרפתים סבלו אבדות קשות מאוד כולל מפקדם גסטון דה פואה שנפל בקרב, לכן לא יכלו לרדוף אחרי האויב הנסוג.
זהוא אחד הקרבות הראשונים בהם התותחים והנשק החם מלאו מקום מרכזי בשני הצדדים.
הצרפתים אמנם נצחו אבל לא הצליחו להאחז בצפון איטליה ונסוגו עוד באותה שנה.
2-1. מותו של גסטון דה פואה מאת שני ציירים שונים טנקרדי סקרפלי (מהמגזין LOOK AND LEARN) וארי שפר
3. אלפונסו הראשון ד'אסטה דוכס פרארה צייר פיליפו בטו בסטיאנינו
4. רמון דה קרדונה
5. פדרו נווארו
לפוסט בפייסבוק

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הטולטקים

טבח סנט ברייס

מלטה יוק