ולנטין פאשה אינגליזי

קצינים בכירים שנאשמים בעבירות מין הם לא תופעה חדשה. אחד מהם היה הקולונל ולנטין בייקר, מפקדו של גדוד ההוסארים העשירי של הצבא הבריטי. בייקר הואשם בתקיפה מינית של אישה בקרון רכבת בשנת 1875. המלכה ויקטוריה הורתה לו להתפטר מהצבא והוא נידון לשנת מאסר. אחרי אותה שנה הוא החליט לעזוב את אנגליה ולהתגייס כקצין שכיר חרב לצבא העוסמאני. את הסולטן ממש לא עניין עברו הפלילי של בייקר והוא שמח לצרף את הקולונל בעל הניסיון הצבאי העשיר. בייקר קבל את תואר הכבוד העוסמאני פאשה וכונה ולנטין פאשה אינגליזי.
באפריל 1877 התפרצה עוד מלחמה מול רוסיה (המכונה מלחמת רוסיה טורקיה של 1877 כדי להבדיל אותה בין המלחמות הרבות בין השתים במאות 18-19). בחורף 1877 הוא קבל פיקוד על חטיבה שהוצבה בקרבת העיר סופיה שבבולגריה. הצבא הרוסי בבולגריה מנה 65 אלף חיילים לעומת 12 אלף חיילים עוסמאנים בלבד. החיילים הטורקים סבלו מקור עז ממחלות וממורל ירוד. בייקר שכנע את הממונים עליו לקחת אלף חיילים לכפר טשקסן, ולעכב את הצבא הרוסי בזמן שהצבא העוסמאני נסוג דרומה.
בייקר חלק את החטיבה שלו לשלושה גדודים שבמשך שלושה ימים הצליחו לרתק את הכוח הרוסי, כאשר הם מאפשרים ל12 אלף החיילים העוסמאנים לסגת בביטחה. 800 מחיילי החטיבה של בייקר נפלו במשימתם. למרות עברו המפוקפק חזר בייקר לבריטניה כגיבור.
למרות שהפוסט נכתב לפני חודש... #יותר_מבוכריס

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הטולטקים

טבח סנט ברייס

מלטה יוק