מרד הטורבן בצהוב

3בשנת 168 לספירה עלה לשלטון בסין הקיסר לין משושלת האן. הוא היה בן 12 בלבד כשעלה לשלטון. מי ששלט בפועל היה עוצר שניסה לחסל את הדומיננטיות של הסריסים המושחתים באמצעות החלפתם במלומדים. אבל הסריסים הקדימו אותו וחסלו אותו. ב-20 השנה הבאות מי שנהל את המדינה הסינית היו הסריסים, שהגדילו את עול המסים על אוכלוסיית סין והגדילו את המרמור בקרבה. על המסים הקשים נוספו גם שטפונות רעב ואוסונות טבע נוספים, שהביאו לנדידת פליטים ולתסיסה חברתית.
בשנת 184 פרצה מרידת איכרים שנודעה בהיסטוריה הסינית כמרד הטורבן הצהוב. המרד נקרא על שם הטורבן הצהוב אותו חבשו המורדים, בהשפעת הצבע הצהוב שמסמל את הארץ בקוסמולוגיה הסינית. בניגוד לצבע האדום שסמל את שושלת האן. המרד היה מרד משיחי של בני הדת הטאואיסטית.  בראש המרד עמד אדם שכונה ז'אנג. אנשי הטורבן הצהוב ניצחו את הצבא הסיני ב-16 קרבות. אולם בשנת 185 הובסו, לא בידי הצבא הסיני אלא בידי מפקד מיליציה של אחד המחוזות. בעקבות כך החלה התמוטטות של השלטון המחוזי.
בשנת 189 מת הקיסר לין, יורשיו היו כולם קטינים ששמשו שליטי בובה של בעלי כוח שונים. תקופה זו התאפיינה במלחמות בין גנרלים שונים על השליטה בסין.
גנרל סיני בשם דונג ז'ו הסתער לעבר הבירה הסינית לויאנג. הוא הרג 2,000 סריסים והדיח את הקיסר הצעיר. אחר כך שרף את הספריה של העיר.
דונג עצמו נהרג, ובמקומו הומלך קיסר צעיר בשם שיאנדי. בשנת 220 הוא התפטר מהקיסרות והקיץ הקץ על שושלת האן.
לפוסט בפייסבוק

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הטולטקים

טבח סנט ברייס

מלטה יוק