מכתבו של החייל הרומי אפיון

נער יווני-מצרי בשם אפיון, שהגיע מעיירה קטנה במצרים, התגייס לצבא הרומאי במאה השניה לספירה. הוא עלה על ספינה באלכסנדריה, אשר השיטה אותו לאיטליה. כאשר הגיע לאיטליה שלח לאביו מכתב שזו לשונו:
אפיון לאביו ואדונו אפימכוס: איחולים מרובים!
ראשית כל אני מקווה שאתה נמצא בבריאות טובה, ושהעניינים מסתדרים על הצד הטוב ביותר לך, לאחותי, לבתה ולאחי. אני מודה לאל סראפיס (אל מצרי), ששמר עלי כאשר הייתי בסכנה בים.
כאשר הגעתי למיסנום (נמל רומי ליד נפולי) קבלתי מהקיסר (ככל הנראה טריאנוס) שלושה מטבעות זהב, כדי לשלם אגרות דרכים, ואני מסתדר היטב.
אנא כתוב לי שורה, אדוני אבי, על כך שמצבך טוב, שנית על אחי ואחותי,  שלישית אני מברך את ידכם בגלל שגדלתם אותי היטב, ומקוה שהברכות תשרינה עליכם במהרה בעזרת האלים.
שולח דרישת שלום לקפיטון (כנראה חבר), ולאחי ולאחותי ולסרנטילה (כנראה העבד של המשפחה). ואני שולח לך דיוקן קטן שלי דרך אוקטמון.
שמי הרומאי החדש הוא אנטוניוס מקסימוס.
כל טוב!

המכתב נכתב ביוונית על לוח פפירוס, הדיוקן של אפיון לא שרד.
תמונות:
2-1. מכתבו של אפיון
3. חיילים רומיים מתוך אנציקלופדיה תרבות צייר ג'וזפה ברטולי
לפוסט בפייסבוק

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הטולטקים

טבח סנט ברייס

מלטה יוק