סיפורו של הנסיך שהפך לעבד

הנסיך עבד אל רחמן אבראהים היה בנו של סורי מלך בני פולבה,  בשטח גיניאה של ימינו. בני פולבה המוסלמים היו במלחמה מתמדת עם בני ג'לונקה עובדי האלילים. באחת המלחמות בין השבטים, הוא נפל בשבי הג'לונקה. בשנת 1788 נמכר לסוחרי עבדים במכירה פומבית, והגיע לחוותו של קולונל תומס פוסטר, בעל מטעים ושדות ממיסיסיפי. הנסיך לשעבר מצא את עצמו עובד בשדות הכותנה. במהלך עבודתו הוא פגש את איזבלה ולזוג נולדו 9 ילדים.  באחד הימים הגיע לאחוזה דוקטור ג'ון קוקס, רופא ממוצא אירי, שראה באבראהים פנים מוכרות. הוא נזכר ששנים קודם לכן נסע לאפריקה וחלה, ומשפחתו של אבראהים טפלה בו.
קוקס עשה הכל כדי לשחרר את אבראהים מהעבדות. תחילה ניסה לקנות אותו מפוסטר, אך זה סרב בתוקף. קוקס ניסה להשתדל בקרב פקידים שונים, אך נכשל. בסופו של דבר קוקס מת בשנת 1816.
עשר שנים אחר מכן אבראהים שלח מכתב בערבית לקרוביו באמצעות אדם בשם אנדרו מרשלק. אותו מרשלק העביר את המכתב לסנאטור בשם תומאס ריד. בוושינגטון לא הבינו את המכתב וחשבו שאבראהים נולד במרוקו, לכן המכתב נשלח לשם. הסולטן המרוקאי ששמו היה גם כן עבד אל רחמן, שלח בעקבות כך מכתב לנשיא ארצות הברית, ג'ון קוינסי אדמס. בעקבות כך השתנה גורלו. נפתחה קרן שמטרתה היתה לשחרר את אבראהים מהעבדות. בסופו של דבר נאסף מספיק כסף כדי לשחרר אותו ואת אשתו, אך למרבה הצער לא את משפחתו.
בשנת 1826 עלה הנסיך עבד אל רחמן אבראהים, שהיה כבר בשנות הששים לחייו, אחרי 40 שנות עבדות, יחד עם אשתו על ספינה שנסעה לכיוון אפריקה. למרבה הצער הוא מת מקדחת לפני שזכה להגיע לכפר הולדתו.

תמונות:
1. מכירה פומבית של עבדים בדרום ארצות הברית מתוך אנציקלופדיה תרבות
2. עבד אל רחמן אבראהים
לפוסט בפייסבוק

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הטולטקים

טבח סנט ברייס

מלטה יוק