מלחמת הסוסים השמימיים

דאיוואן הוא שמה הסיני של ממלכה יוונית ששכנה בעומק מרכז אסיה בשטחה של טג'יקיסטן של ימינו. משרידי האימפריה של אלכסנדר מוקדון, משמעות שמה בשפות סיניות הוא יוונים גדולים. בסביבות שנת 104 לפני הספירה נודע לקיסר הסיני וו משושלת האן על הסוסים הגבוהים והחזקים שגדלו בדאיוואן, שכונו בכתבים הסיניים סוסים שמימיים. הסינים רצו את הסוסים הללו כדי להלחם שיונג-נו, נוודי ערבה שאיימו על הקיסרות שלהם (ככל הנראה אבותיהם של ההונים). הוא שלח באמצעות שגריר סיני כמויות גדולות של זהב כדי לרכוש את הסוסים. אנשי דאיוואן הרגו את השגריר והחרימו את הזהב.
בתגובה שלח הקיסר הסיני את לי גואנג לי, אחיה של פילגשו האהובה בראש צבא של עם 6,000 פרשים ו-20,000 חיילי חיל רגלים. אולם הדרך הייתה מדברית וקשה וארכה יותר מ-1,000 ק"מ. הסינים אבדו אנשים רבים מהדרך ומקרבות נגד שליטים מקומיים. הצבא הסיני הובס תבוסה קשה ולי החליט לחזור לסין בשנת 102.
בתגובה החליט הקיסר לשלוח אותו שוב הפעם מוכן יותר לתנאים הקשים. הועמד לרשותו צבא גדול יותר, אליו צורפה כמות גדולה של חמורים, גמלים ושוורים לשאת את המשא. הפעם לא הייתה לסינים בעיה להגיע לבירת דאיוואן חוג'נד (בסינית אר שי, ביוונית אלכסנדריה אסחאטה, כיום בטג'יקיסטן), למרות שאבדו חצי מהאנשים בדרך.
הסינים צרו 40 יום על העיר, ובסופו של דבר נכנסו אליה אחרי שהצליחו לחסום את מקורות המים. אצילי העיר העניקו לגואנג שי את ראשו של המלך שלהם ואפשרו לסינים לקחת כמה סוסים שרצו. לי לקח 3,000 סוסים מינה אחד האצילים למלך תחת ריבונות סינית. מלחמה זו מכונה בהיסטוריה הסינית מלחמת הסוסים השמימיים.
תמונות:
1. סינים נגד יוונים במלחמה צייר מרק צ'רמס
2. פסל סוס מתקופת שושלת האן
3. פנים של חייל יווני ממרכז אסיה על שטיח סמפול שנמצא בטרים בסין בחבל שינג'יאנג שבסין
לפוסט בפייסבוק

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הטולטקים

טבח סנט ברייס

מלטה יוק