בהאנבהאגטה גורונג

בהאנבהאגטה גורונג היה חייל נפאלי בן גורקה שנלחם בשורות הצבא הבריטי במלחמת העולם השנייה. בשנת 1940 הצטרף לגדוד של הצבא הבריטי שהורכב מחיילים בני גורקה הם נלחמו בחזית המזרחית נגד היפנים. 
ב4 במרץ 19455 קבלה יחידתו של גורונג פקודה להשתלט על גבעה מבוצרת בקרבת טמנדו שבבורמה. הם התקשו במשימתם כי רותקו בידי האויב שהיה מצויד ברימונים מקלעים ונשק, במיוחד הקשה עליהם צלף יפני שגרם לנפאלים מספר נפגעים. בשלב מסוים גורונג עמד חשוף לחלוטין באש האויב וחסל את הצלף.
בלי להמתין לפקודה, הוא סמן לשאר החיילים להסתער אחריו, אך שוב אש כבדה הקשתה על התקדמותם. הפעם גורונג הסתער על שוחות האויב, השליך שני רימונים וחסל שני חיילי אויב. בהמשך הוא רץ תחת אש וחסל שני חיילי אויב בכידון של הרובה שלו. בהמשך התקדם לשוחות נוספות וחסל חיילי אויב ברימונים ובכידון שלו. הוא המשיך בהסתערותו כאשר אש מקלעים יפנית מנסה לפגוע בו ללא הצלחה. הוא הגיע לראש הגבעה בו היה בונקר. הוא השליך לתוך הבונקר רימוני עשן. שני יפנים יצאו והוא חסל אותם באמצעות הקוקרי- הפגיון הכפוף המסורתי של בני גורקה. כשהבחין בחייל יפני נוסף בבונקר השליך עליו סלע והרג אותו. בזכות גבורתו הצליחו חיילי הגורקה במשימתם והשתלטו על הגבעה.
 על גבורתו זכה גורונג בצלב ויקטוריה שהוענק לו בידי ג'ורג' השישי מלך בריטניה בארמון בקינגהם.

לפוסט בפייסבוק

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הטולטקים

טבח סנט ברייס

מלטה יוק