קנדידו דה פונסקה גלבאו

קנדידו דה פונסקה גלבאו (1845-1890), שנודע גם בשם דום אובה מאפריקה, היה אציל ואיש צבא ברזילאי. הוא היה בנו של עבד משוחרר ונכדו של אובה, אבידון (מלך) אימפריית אויו- כיום בניגריה.
בשנת 1865 התגייס לצבא הברזילאי ונלחם במלחמת פרגואי, הוא נפצע בקרב  בשנת 1866. שרותו במלחמה חזק בו את רצונו לבטל את העבדות והגדיל בו את גאוותו כאדם שחור. אחרי המלחמה חזר למחוז הולדתו באהיה, הוא שלח מכתב בו דרש הכרה בשרותו הצבאי ותגמול כספי על הלחימה. בעקבות השגיו במלחמה הוענק לו תואר קצין של כבוד. בשנת 1880 עבר לריו דה ז'נירו, והפך לאחד הלוחמים הבולטים לזכויות השחורים בברזיל. הוא זכה לפופלאריות רבה מאוד בקרב החברה הגבוהה והיה לחברו הטוב של הקיסר דום פדרו השני. בתקופה זו דן עם הקיסר 125 פעמים בסוגיות כמו ביטול העבדות ומלחמה בגזענות בברזיל. הקיסר הכיר בו כנסיך, בשל מוצאו המלכותי, מה שבלי ספק סייע לו. בנוסף הוא פרסם מאמרים רבים בעיתונות הברזילאית בסוגיות הנוגעות למצב החברתי של האפרו ברזילאים. בנוסף הוא היה ממגיניה הקנאים של המונרכיה בברזיל.
בשנת 18899 נפלה הקיסרות בברזיל והוקמה רפובליקה, שמהרה לשלול ממנו את דרגות הקצונה. בשנת 1890 הוא מת- מותו היה בכותרות של עיתוני ריו- מה שמראה על הפופולאריות הרבה שהייתה לו.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הטולטקים

טבח סנט ברייס

מלטה יוק