ביאן כגאן

ביאן קגאן- היה הקגאן (ח'אן, שליט) של האווארים, עם של נוודים ממוצא טורקי, בשנים
562-602 לספירה.
בשנת 562 הביס את הסלאבים המזרחיים, ונדד עם אנשיו לאזור שפך הדנובה. בהמשך נדד עם אנשיו שמנו שבטים אוואריים ובולגרים לאזור אוקראינה של ימינו.
בשנת 567 חבר ללומברדים והביס יחד אתם את הגפידים. בשנת 568 הלומברדים, בראשות מלכם אלבוין, נדדו לאיטליה, שם כבשו את חלקה הצפוני בשתוף עם האווארים.
ביאן נדד עם עמו לאזורים שנטשו הלומברדים בהונגריה של ימינו. הוא כבש גם אדמות מהגפידים והסלאבים, והשתלט על צ'כיה וסלובקיה של ימינו. בנוסף על כך השתלט אותה שנה על דלמטיה, בקרואטיה של ימינו.
בשנת 571 הכריח את האימפריה הביזנטית להעלות לו מס, כאשר מדי פעם הוא תקף פרובינציות ביזנטיות בבלקן, כדי להבטיח את התשלום. הוא ניצל את מלחמותיו של הקיסר יוסטינוס השני וממשיכו טיבריוס השני נגד פרס הססאנית.
בשנת 582 כבש מהביזנטים את העיר סירימיום (כיום בסרביה), והפך אותה להיות בירתו. אלא שבתקופת הקיסר הביזנטי מאוריקיוס המצב השתנה, מאחר והמלחמה מול פרס הסתיימה, וחיילי האימפריה חזרו לבלקן. הוא חשש מפני הביזנטים והעדיף לא להתעמת אתם. הוא אף הפסיק בשנת 595 באמצע את המצור שערך על סיניגידינום (כיום בלגרד בירת סרביה), כאשר ראה צבא ביזנטי בפיקוד פריסקוס מתקרב. במקום זאת הוא כבשת את דלמטיה, והביס את צבאה של ברונהילדה מלכת הפרנקים שנאלצה להעלות לו מס.
מעודד מנצחונו על הפרנקים ניסה שוב לפלוש לאימפריה הביזנטית בשנת 597, והגיע במצור שלו עד בירת האימפריה קונסטנטינופול. אולם המצור כשל בשל מגפת דבר בה אבד שבעה מבניו. בשנים 559-62 הביזנטים בצעו פלישת תגמול לנחלות האווארים, בהן ביאן אבד עוד שלושה מבניו.
ביאן עצמו מת בשנת 602 כאשר העמים שתחת שלטון האווארים מורדים בהם בכל מקום ונראה היה שהגיע הסוף לאימפריה, וכל כיבושיו ירדו לטמיון.
תמונות:
1. ביאן קגאן הראשון
2. אלבואין מלך הלונגברדים בן בריתו של ביאן מתוך אנציקלופדיה תרבות צייר ג'וזפה ברטולי
3. אווארים נגד ביזנטים במאה השישית צייר ג'וזפה ראווה
4. לוחם אווארי ולוחם בולגרי צייר אנגוס מקברייד

5. אווארים נגד פרנקים צייר אנגוס מקברייד
לפוסט בפייסבוק

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הטולטקים

טבח סנט ברייס

מלטה יוק