סרקופג פורטונצ'יו

סרקופג פורטונאצ'יו, הוא סרקופג רומי מהמאה השניה לספירה שנמצא בשכונת פורטונאצ'יו בעיר רומא. הסרקופג, שנמצא כיום במוזיאון הארכיאולוגיה במרחצאות דיוקלטיאנוס ברומא. הוא היה שייך לקצין בכיר בצבאו של הקיסר מרקוס אורליוס (שלט בשנים 161-180 לספירה).
הסרקופג, העשוי משיש לבן, מתעד בתבליטים סצנת קרב בין רומאים לבין "ברברים"- ככל הנראה בני עמים גרמאניים כמו השואבים, הקורדים, הבורים  המרקומנים ונגד הסרמטים (שאינם גרמאנים אלא ממוצא איראני). בנוסף על כך רואים בארון את השלל אותו לוקחים הרומאים אחרי הקרב. התבליטים הם בסגנון חי מאוד, הדומה לזה של עמוד מרקוס אורליוס (https://www.facebook.com/historiaolamit/posts/688970511257488), שיתכן שנוצר בידי אותו אומן, ומושפע מאוד מאמנות יוונית כמו זו של פרגמון למשל.
הסרקופג הוא ככל הנראה של הגנרל הרומי אאולוס יוליוס פומפיליוס טיטוס ויויוס לאווילוס פיסו ברניקוס (140-180), מי שהוביל לצד מרקוס אורליוס את הצבא הרומי לסדרת מסעות מלחמה בול הגרמאנים והסרמטים. הסרקופג מזכיר בסוג האמנות את סרקופג לודוביסי המאוחר לו (https://www.facebook.com/historiaolamit/posts/929216723899531).
תמונות:
1-3 התבליטים שעל הארון, הדמות במרכז התמונה הראשונה היא ככל הנראה אאולוס עצמו
4. הקיסר מרקוס אורליוס מתוך אנציקלופדיה תרבות צייר ג'וזפה ברטולי
לפוסט בפייסבוק

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הטולטקים

טבח סנט ברייס

מלטה יוק