הקונספירציה הברברית

בשנת 367 קרה בבריטניה מה שכונה בידי הההיסטוריון הרומאי אמיאנוס "הקונספירציה הברברית" מתקפה משולבת של מספר עמים ברבריים, הסקוטים והפיקטים מסקוטלנד של ימינו, האטקוטים מאירלנד הסקסונים והפרנקים מיבשת אירופה. הברברים תקפו את בריטניה וגליה, שהיו אז עדיין תחת שלטון רומי.
בקיץ 367 היה מרד בחיל מצב רומי ששמר על חומת אדריאנוס (https://www.facebook.com/historiaolamit/posts/818379114983293).
בעקבות כך פלשו הפיקטים, מקלדוניה, היא סקוטלנד של ימינו לבריטניה, היא אנגליה של ימינו שהייתה תחת שלטון רומאי. האטקוטים, הסקוטים מצידם הגיעו מהיברניה, שמו הרומאי של האי שמכונה בימינו אירלנד.  סקסונים מיבשת אירופה נחתו בדרומו של האי. בנוסף על כך סקסונים ופרנקים פלשו גם לצפון גליה, היא צרפת של ימינו.
הפולשים הצליחו להביס את הצבא הרומי בבריטניה, תוך כדי שהם עוסקים בהרס וביזה של הרומאים ונאמניהם, אליהם הצטרפו גם מקומיים, בהם עריקים רבים מהצבא הרומי. בנוסף על כך שחדו הברברים חיילים רומיים כדי שיתעלמו מפשעיהם. הברברים הרגו את מפקד הצבא הרומי בבריטניה נקטרידוס ואת פולופאודס הדוכס בריטניארום, כלומר מושל בריטניה הרומי.
הקיסר הרומי ולנטיניאנוס שלח את המצביא  פלאביוס תאודוסיוס (אביו של קיסר בעל אותו שם) להציל את רומא הבריטית באביב 368. הוא הקים את המפקדה שלו בריצ'בורו של ימינו והתלוו  אליו ארבע יחידות  יחידה בטאווית, יחידה הרולית,  יובי וויקטורס. אחד הצעדים הראשונים שלו היה מינוי דוכס בריטניארום חדש- דולקיטיוס וקיוויליס- ראש מנהל אזרחי חדש בשם ויקריוס.
תאודוסיוס התקדם עם הצבא שלו לכיוון לונדיניום (לונדון) כשבדרכו הביס את הברברים הוא מנצל את העובדה שהברברים שהיו עמוסים  שלל השוד שלהם והתקשו להילחם. אחר כך עשה מאמצים בכדי להשיב את השלל לבעליו. כשהגיע ללונדון חזק את צבאו במשוחררים ועריקים מהצבא הרומי, על ידי כך שהבטיח לעריקים חנינה ופרסים. הוא השאיר בלונדיניום חיל מצב גדול והמשיך במיגור הברברים באמצעות מארבים שהציב להם. והצליח לגבור על הברברים ולהשיב את הסדר על כנו.  בסופו של דבר, עד סוף שנת 368 הברברים חזרו לארצות מולדתם. המורדים המקומיים הוצאו להורג. חומת אדריאנוס חזרה לריבונות רומית.  תאודוסיוס אף שלח משלחות עונשין נגד הברברים.
תמונות:
1. ספינה פיקטית
2. פשיטה בריטית על חומת אדריאנוס
3. קרב בין הרומאים לפיראטים סקסונים
לפוסט בפייסבוק

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הטולטקים

טבח סנט ברייס

מלטה יוק