רמלה העתיקה

תמונות שצלמתי ברמלה- העיר החשובה היותר שנבנתה בארץ בתקופה הערבית:
בתמונה הראשונה רואים את המגדל הלבן שנבנה בידי הסולטן הממלוכי מוחמד בן קלאון בשנת 1318.
בכניסה למגדל מופיעה הכתובת :
"בשם אללה הרחמן והרחום. את מסגדי אללה יכונן וישמור רק המאמין באללה וביום האחרון והמקיים את התפילה והנותן צדקה והירא את אללה לבדו (קוראן, סורה 9, פסוק 18). ציווה על בניית המָאְדָ'נה המבורכת הזאת אדוננו הסולטאן, אל־מלכ אל־נאצר, המלומד, הצודק, הלוחם במלחמת הקודש, הלוחם בגבולות, מגן הספר, סולטאן האסלאם והמוסלמים, מחייה הצדק בקרב הברואים, ממית הכופרים והפוליתאיסטים, מלך הערבים והפרסים, השולט על האומות, משגיח על ארצות אללה, שומר על העולם הזה ומגן על הדת, אבו אל־פתח מחמד, בן אדוננו הסולטאן השהיד, אל־מלכ אל־מנצור סַיִף העולם הזה והדת, קלאון אל־צלאחי, שותף של אמיר המאמינים, יאריך אללה את ימיו ויפיץ את דגליו ונסיו באמצעות הניצחון. בנייתה (של המאד'נה) הסתיימה באמצע חודש שעבאן, שנת 718" (אמצע אוקטובר 1318).
שלוש התמונות הבאות הן מבריכת הקשתות מאגר מים תת קרקעי שנבנה בתקופת שלטונו של הח'ליף העבאסי הארון אל רשיד. התמונה הראשונה מהשלוש מראה את הכתובת הערבית שנמצאת לפני הירידה לבריכת הקשתות:
"בשם אללה הרחמן והרחום...זה מה שנעשה בפקודתו של דינאר, סוכן אמיר המאמינים יאריך אללה את שלטונו. המלאכה נעשתה בידי עבד א... בד'ו אל חג'ה 172"
כלומר שבניית בריכה הסתיימה בשנת 789.
לפוסט בפייסבוק

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הטולטקים

טבח סנט ברייס

מלטה יוק