קסם סולטן

בסביבות שנת 1590 נולדה באי היווני תינוס תינוקת בשם אנסטסיה. אביה היה כומר יווני. כמו רבים מילדי הנוצרים באימפריה העוסמאנית היא נחטפה בידי סוחר עבדים ונקנתה בידי מושל בוסניה מטעם האימפריה, שהעביר אותה לבירה איסטנבול. בגיל 15 הגיעה להרמונו של הסולטן אהמט הראשון. בהרמון הוענק לה השם הטורקי מאה פייקר שפרושו פני ירח, ומאוחר יותר השם קסם סולטן. היא קבלה את החינוך הטוב ביותר שאישה יכלה לקבל באימפריה, שכלל שירה מתמטיקה, דת האסלאם מוסיקה וספרות.  בשנת 1617 מת הסולטן אהמט הראשון. וקסם סולטן הועברה לארמון אחר.
מי שעלה לשלטון במקומו היה אחיו חולה הנפש מוסטפה הראשון, שהודח ב-1618 בשל מצבו הנפשי. אחריו עלה לשלטון בנו של אהמט הראשון, מאישה אחרת עוסמאן השני, אך זה נרצח בידי היניצ'רים בשנת 1622.
בשנת 1623 עלה לשלטון מוראט הרביעי בן ה-11 בנה של קסם סולטן (https://www.facebook.com/historiaolamit/photos/a.477656592388882.1073741827.477237389097469/774285782725960/?type=3&theater).
קסם סולטן הפכה להיות הולידה סולטן- כלומר אמו של הסולטן המכהן, ולפיכך האישה החזקה בהרמון. כיוון שבנה הייתה קטין היא שמשה גם כעוצרת הסולטנות ואחת משתי הנשים ששמשו כשליטות בפועל.
היא ניהלה את האימפריה ביד רמה עד אשר בנה הגיע לבגרות בשנת 1632. וגם כשהיה בוגר הייתה שותפה בניהול המדינה. בשנת 1640 מת מוראט הרביעי ומי שעלה לשלטון במקומו היה איברהים הראשון, שהיה חולה נפש לכן כונה איברהים המשוגע. בתקופה זו נהלה קסם סולטן את המדינה בפועל, כאשר היא מנסה למנוע מבנה המטורף לדרדר עוד את המדינה. באחת הפעמים בלהט מריבה עם אמו השליך איברהים את בנו מהמט (לימים הסולטן מהמט הרביעי) לבאר.
קסם סולטן חתרה תחת בנה.  בין השאר אפשרה ליניצ'רים להשפיל את איברהים בסופו של דבר, הודח איברהים בשנת 1648 בידי הואזיר הגדול סליה פאשה, והוצא להורג כעבור שבוע.
בשנת 1648 הציגה קסם סולטן את נכדה מהמט הרביעי בפני הדיואן הסולטני, והוא הפך לסולטן האימפריה, כאשר קסם סולטן שוב חזרה להיות עוצרת ושליטה בפועל. בתקופה זו החליטה להצטרף למלחמת שלושים השנה לצד הצרפתים והפרוטסטנטים, בזכות זה זכתה האימפריה בשטחים בהונגריה. אלא ששיכרון הכוח גרם לה לבצע מעשה פזיז ולנסות להרוג את נכדה מוראט הרביעי, ולהחליף אותו בנכד אחר. הסיבה לכך היית אימו של מוראט הרביעי, טורהן הטיג'ה סולטן, אלמנתו של הסולטן איברהים, שהייתה שונאתה בלב ובנפש.  בעקבות כך שלחה טורהאן הטיג'ה סולטן מתנקשים שחיסלו את קסם סולטן. בעקבות כך נודעת קסם סולטן גם בכינוי ולידה אי שהידה. סדרת טלויזיה טורקית בשם המאה המופלאה קסם עוסקת בחייה של קסם סולטן.
תמונות:
1. קסם סולטן מניקה את בנה
2. הסולטן אהמט הראשון
4. הסולטן מורט הרביעי בחברת שני יניצ'רים
5. הסולטן איברהים הראשון
6. הסולטן מהמהט הרביעי
7. טורהן הטיג'ה סולטן
לפוסט בפייסבוק

תגובות

  1. שלום חברים, זו העדות שלי. אני נשוי 5 שנים ואנחנו גרים יחד 9 שנים. התגרשנו 4 חודשים. הוא רוצה לעזוב ולא רוצה להציל את הנישואים שלנו. היינו זוג נהדר (לפחות האמנתי בזה) ולעתים רחוקות רבנו. כמה חודשים לפני שעזב את הבית, הוא היה כל כך לא פעיל וישן הרבה. הבנתי שיש לו קשר רגשי עם מישהי, ואישרתי שהוא נמשך אליה. ואז הוא אמר שהוא כבר לא מאוהב בי ושהוא לא יכול לחיות איתי. התפללתי, בכיתי וכדומה במשך חודשים. אני ממש צריכה עזרה ואני רוצה את בעלי בחזרה. גלשתי באינטרנט כשראיתי עדות של אישה שד"ר אלאבה היה קוסם נפלא שעזר לרפא שרירנים, והיא יכלה להכריח את הילד שלה לחזור לעצמו בבית. היא כתבה את איש הקשר שלו ואני העתקתי אותו, בהתחלה חשדתי במגע הזה, אבל אני באמת צריכה פתרון קבוע לבעיה שלי, אז אני שולחת לו הודעה שמסבירה את המצב שלי, הוא אמר לי לוודא שבעלי יחזור אם יש לי להתנהג ככה כמו שהוא ציין לי, עשיתי כל מה שהוא אמר לי, וביום הרביעי קיבלתי ממנו התנצלות לפיה הוא לא יודע מה לא בסדר איתו, באותו ערב הוא חזר הביתה והתפלל למען כולם חטאיו ומאחר שאהבתנו ונישואינו התחזקו, אני רוצה להודות לקוסם הקסם הגדול ד"ר אלאבה על עבודתו הטובה ואושרו בחיים שוב. אם יש לך אותן בעיות משפחתיות או בעיות אחרות, צור קשר עם ד"ר אלאבה עוד היום בכתובת: dralaba3000@gmail.com או צור איתו קשר בוואטסאפ וב-Viber במספר זה: +1 (425) 477- 2744 מסוגל לבצע כל כישוף שאתה חושב שאני אני עדות חיה ................

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הטולטקים

טבח סנט ברייס

מלטה יוק