קרב מעלה לבונה

לכבוד חנוכה נפרסם כל יום פוסט על אחד מקרבות המכבים נגד היוונים הסלווקים מאת כותב אורח אפי ברק להרחבה אתם מוזמנים לקרוא את ערכי הוויקיפדיה שנכתבו גם הם בחלקם הגדול בידי אפי ברק.
קרב מעלה לבונה היה הקרב הראשון, שנערך בשנת 166 לפנה"ס, בין כוחותיו המורדים של יהודה המכבי לבין כוחות סדירים של הממלכה הסלאוקית. על הכוחות הסלאוקים פיקד אפולוניוס, מושל מחוז השומרון, שביקש לרדוף אחר המורדים והגיע מצפון. מיקום הקרב איננו כתוב במקורות העתיקים, אך משוער על ידי החוקרים כמעלה לבונה או ואדי חרמיה. מקומות שבהם כוחות ניידים נמצאים בנחיתות. ואכן הכוחות הסלאוקים נפלו למארב של המורדים, והעימות הסתיים במפלתם ובמותו של אפולוניוס.
בקרב זה יהודה הצליח להוכיח שמקבוצת מורדים שמבצעת פעולות גרילה הוא הפך לכוח צבאי משמעותי, שיש ביכולתו להתעמת עם כח סלאוקי סדיר ולנצחו. ניצחון זה העביר לרשותם כלי נשק, דבר שהיה חשוב ביותר להתבססות הצבאית של המורדים, עקב מיעוט הנשק והציוד שהיה ברשותם בתחילת המרד. הצלחתו זו הגבירה את האהדה כלפיו, וגררה הצטרפות של מורדים נוספים למחנהו.
מצורפת מפה של דרכי גישה ראשיות ליהודה. דרכים שבהן ניסו הכוחות הסלאוקים לפרוץ ליהודה. בתחילה בקרב זה הם ניסו מצפון, לאחר מכן פעמיים ממערב, לאחר מכן מדרום ולבסוף ממזרח.
https://he.wikipedia.org/wiki/קרב_מעלה_לבונה
תמונות:
1. מפת הקרב
2. חייל סלווקי מאת כריסטוס גיאנופולוס
3. אפולוניוס בראש צבאו מתוך התנ"ך שלי בתמונות
4.קרב מעלה לבונה מתוך התנ"ך שלי בתמונות
לפוסט בפייסבוק

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הטולטקים

טבח סנט ברייס

מלטה יוק