אוטו הגדול פולש לאיטליה

אוטו הראשון הגדול, קיסר האימפריה הרומית הקדושת חצה בשנת 951 את האלפים והגיע לאיטליה. הוא רצה לנצל את חוסר הסדר הפוליטי באיטליה כדי להשתלט עליה. באותה תקופה התחרו על השלטון באיטליה שני שליטים- ברנגר מפריולי ורודולף השלישי שליט בורגונדיה הדרומית. אלא שברנגר מת ואז החל מאבק בינו לבין הוגו מפרובנס, שרצה גם הוא חלק בעוגה האיטלקית. הוגו נצח אבל גם זה לא היה סוף פסוק כאשר שחקן חדש ברנגר מאבריה הכריז על עצמו כמלך איטליה. העם האיטלקי התנגד למלכותו ורצה דווקא בשלטונה של אדלייד, בתו של רודולף השני. בתגובה ברנגר חטף אותה, והכריח אותה הלתחתן עם בנו אדלברט. אדלייד ברחה לטירת קנוסה ובקשה את התערבותה של האימפריה גרמניה- כלומר של אוטו הגדול. שני בניו של אוטו- ליאודוף והינריך, השתתפו גם הם בחגיגה וכבשו לעצמם שטחים באיטליה. ואז אוטו שם לעניין סוף, הוא פלש לאיטליה, הכריח את ברנגר להשבע לו אמונים ונשא את אדלייד לאישה. וכך גם השתלט על איטליה וגם זכה לתמיכה עממית. ואז נולד לו בן מאדלייד. בנו ליטודוף, לא היה מאושר מצאצא נוסף שמסכן את הירושה. ב953 הוא פתח במרד נגד אביו בשיתוף עם קונרד האדום והארכיבישוף של מיינץ. זמנית נדמה היה שהם נחלו הצלחה, אלא שהמרו על הסוס הלא נכון וכרתו ברית עם המדיארים, שנתפסו כאויב בידי מרבית השליטים הגרמניים, וכך הוחטל בשנת 954 על הדחת הדוכסים המורדים והחזרת אוטו הראשון למעמדו הקודם.
בשנים 962-66 ניסה אוטו להשתלט על דרום איטליה ללא צלחה. יחד עם זאת הוא זכה להכרה מטעם הקיסר הביזנטי שאדלייד הייתה אחייניתו.
בשנת 9622 פלש שוב לאיטליה בעקבות השתלטות ברגנר השני על אדמות השייכות לאפיפיור. האפיפיור יוהאנס ה-12 פנה לאוטו לעזרה. בעקבות כך הוכרז אוטו בידי האפיפיור כקיסר. בתגובה נחתם הסכם בין אוטו לאפיפיור שלא יתערב במה שקורה באדמות האפיפיור, בתמורה לכך שלא ימונה אפיפיור בלי אישור מלך פרנקיה המזרחית (גרמניה פחות או יותר). אלא שבשלב מסוים האפיפיור החל לחשוש מכוחו של האפיפיור וכרת ברית עם אדלברט מלך איטליה, בנו של ברגנר. הוא כרת ברית עם הביזנטים והמדיארים. בנובמבר 963 אוטו שב לאיטליה וכינס ועידה כנסייתית במטרה להדיח את האפיפיור. המועצה הדיחה את האפיפיור ומינתה במקומו את לאו השמיני. בעקבות כך החלה מלחמת אזרחים באיטליה בין תומכי שני האפיפיורים. בינתיים יוהאנס ה-12 מת ובמקומו מונה בנדיקטוס השני. אוטו מהר לאיטליה והדיח אותו, והקבע שלא ימונו עוד אפיפיורים בלי אישור הקיסר.
 תמונה מתוך אנציקלופדיה תרבות צייר ג'וזפה ברטולי (לא קיים בגירסה העברית)
לפוסט בפייסבוק

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הטולטקים

טבח סנט ברייס

מלטה יוק