ויליאם שיקספיר, אבל לא המחזאי

מכירים את הטענה שמי שכתב את מחזותיו של ויליאם שייקספיר, לא היה ויליאם שייקספיר האמתי, אלא ויליאם שייקספיר אחר, שהיה הרבה פחות מוכשר מהמקור?
אז קבלו ויליאם שייקספיר אחר שלא התפרסם בזכות מחזותיו.
ויליאם הנרי אירוין שייקספיר (1878-1915) היה פקיד ממשל בריטי יליד הודו (לא ברור אם יש לו קשר משפחתי לויליאם שייקספיר המחזאי). הוא היה בלשן בהכשרתו וידע מלבד אנגלית גם ערבית, פרסית, אורדו ופשטו.
בשנת 1904 מונה לסגן הקונסול הצעיר ביותר של הודו הבריטית והוצב בכווית. בשנת 1909 יצג את האינטרסים הבריטיים בכויית ובחריין. במהלך תקופה זו הוא בקר מספר פעמים בעומק חצי האי ערב, שם התיידד מאוד עם אבן סעוד, אמיר נג'ד, אותו שליט שמלכי ערב הסעודית של היום הם צאצאיו. הוא הפך ליועצו והתלווה אליו. הוא היה הראשון שצלם את אבן סעוד שלא ראה מצלמה קודם. בשנת 1914 התחיל מסע מכוית לריאד ומשם לעקבה דרך מדבר נפוד מסע בן 2900 ק"מ שהוא היה האירופי הראשון לעשות.
בנובמבר 1914 קבל שליחות ממשלת בריטניה לדאוג שהסעודים ישמרו על עמדתם הפרו בריטית במלחמה שהחלה.
בינואר 1915 נערך קרב ג'רב בין הסעודים, או בשמם דאז אמירות ריאד הפרו בריטית לבין האמירות הרשידית של ג'בל שמר הפרו עוסמאנית, כחלק ממלחמת העולם הראשונה. למרות הפצרותיו של איבן סעוד שייקספיר הצטרף לקרב הוא נהרג מפגיעת כדור רשידי והסעודים נוצחו. הרשידים כרתו את ראשו והעוסמאנים ציוו לתלות את הקסדה שלו על חומת העיר מדינה להראות לכאורה שהסעודים בוגדים. גופתו נקברה בעיר כויית.
תמונות:
ויליאם שייקספיר השני
אבן סעוד ופמלייתו
צבאו של אבן סעוד



תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הטולטקים

טבח סנט ברייס

מלטה יוק