קרב קלונטארף

קרב קלונטארף היה קרב שנערך ב23 לאפריל 1014 בקלונטארף, שבקרבת דאבלין, בין בריאן בורו המלך הגדול של אירלנד לבין ברית אירית-ויקינגית שכללה את ממלכת דאבלין בפיקוד המלך סיטריג סילקבירד (זקן המשי). ממלכת לינסטר תחת המלך מאל מורדה מק'מורכדה והויקינגים מהאי מן תחת פיקוד ברודיר ומהאי אורקני תחת פיקוד סיגורד. מטרתה של הברית האירית- ויקינגית הייתה לשבור את עולו של בריאן בורו כמלך של כל אירלנד.
לצד בריאן בורו היו כ7000 לוחמים ואילו בקואליציה האירית ויקינגית היו כ6600 לוחמים. הקרב החל עם הזריחה והסתיים לפנות ערב. במהלך הקרב הצליחו כוחותיש ל בריאן בורו להביס את הקואליציה האירית-ויקינגית שאבדה בקרב כ6000 לוחמים. למרות הניצחון נהרגו בקרב בריאן בורו, בנו יורש העצר מורכאד מק'בריאן ונכדו טוירדלבאך. מן הצד השני נהרגו מאל מורדה מלך לינסטר ושני המנהיגים הוויקינגים סיגורד וברודיר. בעקבות הקרב ירד מאוד כוחה של ממלכת דאבלין הוויקינגית וכוחה של שושלת או'בריאן, שושלתו של בריאן בורו כמלכי אירלנד כולה היה בלתי ניתן לערעור עד סוף המאה ה-12.
כיוון שהמלך בנו ונכדו נהרגו בקרב היה מאבק ירושה באירלנד בסופו הומלך על אירלנד מחדש מאל סכנייל מק'דומנייל, שהודח בידי בריאן בורו.
תמונות:
1. בריאן בורו
2. קרב קלונטארף (צייר אנגוס מקברייד)


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הטולטקים

טבח סנט ברייס

מלטה יוק