עלייתם של המנצ'ו

בשנות ה-30 של המאה ה17 הייתה סין תחת הקיסר צ'ונגז'ן משושלת מינג במשבר חמור. אסונות טבע תקפו את המדינה. מרידות פרצו במחוזות שונים. הקיסר החלש קרס תחת המשברים המרובים. בשנת 1644 מורד בשם לי ז'ה פלש לבייג'ינג והקיסר התאבד בתלייה. כך הקיץ הקץ על שושלת מינג. לי דז'ה צ'ינג הכריז על עצמו כקיסר ועל שושלת חדשה בשם שושלת שון.
אך זה לא היה הסוף. מעבר לחומה הסינית, המנצ'ו- עם של נוודים ממוצא טונגוזי (קרוב לטורקים והמונגולים) שנדד בערבות מנצ'וריה. הטונגוזים כבשו את מונגוליה ואת קוריאה ומנהיגם הואנג טאיג'י בכריז על עצמו בעיר מוקדן (כיום שינג'יאנג) כקיסר ועל שושלתו כשושלת צ'ינג. 
המנצ'ו נצלו את ההפיכה בביג'ינג כדי לחצות את החומה הסינית ולפלוש לקיסרות אחר שמפקד צבא הגבול של מינג וו סאן-גוי פתח את השערים הקיסר לי הופל אחרי 40 ימי שלטון בלבד. והמנצ'ו השתלטו על סין. מספר מוקדי מרד של שושלת מינג המשיכו להתקיים, אך ב1662 מת הנסיך הטוען לכתר מינג ג'וּ יואולנג. והסתימו שאיפות שושלת מינג לשלטון. שושלת צ'ינג, שמכונה גם שושלת מנצ'ו אמצה את השפה והתרבות הסינית והמשיכה לשלוט בסין עד תחילת המאה ה-20 כשסין הפכה לרפובליקה.
לפוסט בפייסבוק


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הטולטקים

טבח סנט ברייס

מלטה יוק