ולאד המשפד מהתל בעוסמאנים

ולאד השלישי צפש- המשפד נסיך ולאכיה (המקור לסיפורי דרקולה https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=511169852370889&id=477237389097469). היה בנעורי בן ערובה בחצרו של הסולטן העוסמאני יחד עם אחיו ראדו. בעוד אחיו ראדו הפך נאמן לעוסמאנים, התאסלם, והפך לקצין בצבא הסולטן, ולאד פתח שנאה עזה לעוסמאנים. כאשר חזר לולאכיה (כיום ברומניה) שלח אליו הסולטן שליחים לגבות את מס הוסאל שלו. ולאד לא רק שלא שלם אלא מסמר לראשי השליחים את הטורבנים שלהם. הסולטן מהמט השני "הכובש, שהיה עסוק במצור בקורינתוס שביוון, שלח את המצביא המזה ביי שיטפל בוולאד צפש.
הוולאכים הפתיעו את צבאו של המזה ביי ושבו אותו ואת רוב צבאו.
הסולטן מהמהט החליט לנטוש את המצור בקורינתוס, ולצעוד לעבר נהר הדנובה, שהיה הגבול בין שתי המדינות. כאשר הגיע צבאו של מהמט לאזור הדנובה, הוא מצא כפרים הרוסים, שדות שרופים ובארות מורעלות. בין לבין היו כלונסאות עליהם היו משופדות גופות של בני אדם. לעתים, היו ביניהם בני אדם שעדיין נותרו בחיים. הסולטן מהמט הורה להמית אותם מיתת חסד.
ב-17 ביולי 1452 הגיע הצבא העוסמאני אל מול הבירה הולאכית. בשעות אחר הצהריים המוקדמות נכנס אדם בלבוש טורקי למחנה העוסמאני. הוא לא עורר חשד כי דבר טורקית שוטפת. הוא סקר את המחנה במשך זמן ארוך. את היניצ'רים והסיפאהים, את הסוסים והגמלים ואפילו את אוהלו המפואר של הסולטן. כאשר לא שמו לב הוא חמק מהמקום. אותו דובר טורקית הלבוש בלבוש טורקית היה לא אחר מהנסיך ולאד בכבודו ובעצמו.
בחצות של אותו לילה דהר ולאד על סוסו לשער המחנה. הוא הורה לשומר בטורקית לפתוח את השער. השומר לא הבחין בפרטים של נותן ההוראה בחשכת הלילה ופתח את שערי המחנה. התסתערות של פרשים ולאכיים נכנסה למחנה.
הם שרפו אוהלים, הפכו עגלות, הרגו סוסים וגמלים וגרמו לעוסמאנים אלפי אבדות בנפש.  כשהבחינו באוהל הסולטן, גילו לאכזבתם שהוא ריק. בזעמם הם הציתו אותו.
כאשר הסולטן מהמט הצליח סוף סוף לארגן את צבאו בתוך הבלגן, הוא מצא שהוולאכים כבר עזבו, מותירים אחריהם,אלפי הרוגים, הרס רב בנוסף על סוסים וגמלים שנהרגו. כך החלה מלחמה בת עשר שנים בין ולאכיה לעוסמאנים.
תמונה:
1. ולאד מקבל את שליחי הסולטן
2. ולאד צפש
3. הסולטן מהמט הכובש צייר פאולו ורונזה
4.ולאד צפש מסתער על יניצ'רים צייר אנגוס מקברייד
לפוסט בפייסבוק

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הטולטקים

טבח סנט ברייס

מלטה יוק