יוליוס קיסר והפיראטים

בשנת 75 לפני הספירה נלכדה ספינה רומאית שהיתה בדרכה לרודוס בידי פיראטים. הרומאים שהיו על הספינה הובאו לאי דרומית לקיליקיה (כיום בדרום טורקיה). אחד מהנוסעים היה אציל רומאי בן 25, חייל משוחרר שהיה בדרכו למסע עסקים ברודוס. שמו היה גאיוס יוליוס קיסר. בפני הרומאים הועמדו שתי ברירות, או שימכרו לעבדות, או שישולם כופר תמורתם. יוליוס קיסר בחר באופציה השניה. הפיראטים דרשו תמורתו כופר של 20 טלנטים של כסף, במשקל מדובר ב-620 ק"ג ואם ממירים את זה לכסף של ימינו מדובר בכ-600 אלף דולר ארה"ב. לפי האגדה יוליוס קיסר צחק מהסכום הנמוך. בסופו של דבר משפחתו של קיסר שחררה אותו תמורת סכום של 50 טלנטים (1550 ק"ג כסף). קיסר וכמה מחבריו הרומאים שוחררו בתמורה. במהלך תקופת שביו יחסם של הפיראטים אליו היה טוב יחסית (אפשר להבין את זה בגלל המחיר הגבוה שהיה על ראשו), אבל זה לא מנע ממנו לבקש נקמה אחרי שחרורו.
אחד מהצעדים הראשונים שעשה היה גיוס צי פרטי במילטוס (עיר יוונית בדרום מערב טורקיה של ימינו). הוא חזר לאי בו היה שבוי עם הצי שגייס ושבה את מרבית הפיראטים ששבו אותו, בנוסף החזיר לעצמו את הכסף שנגזל ממשפחתו (סביר להניח שגם כסף שנגזל מאחרים). הוא הפליג עם הצי לעיר פרגמון (במערב טורקיה), שם דרש מהמושל הרומי של פרובינציה אסיה, מרקוס יוניוס, שיתן לו זכות להעניש את הפיראטים. יוניוס השיב לו שהוא צריך לבדוק את העניין.
יוליוס קיסר היה חסר סבלנות.
הוא חזר למילטוס שם הורה לצלוב את הפיראטים. הפיראטים התחננו על חייהם, והזכירו לו שכששהה בשבי אפשרו לו לכתוב שירה ונאומים ואף בילו אתו במשחקים. יוליוס קיסר המתיק את עונשם והמית אותם בחניקה.
אותו יוליוס קיסר יהפוך בהמשך לאיש החזק ברומא.
תמונות:
1. פרוטמה של יוליוס קיסר, מתוך אנציקלופדיה עולם התרבות צייר ג'וזפה ברטולי
2. ספינות רומיות מתוך אנציקלופדיה תרבות צייר ליביקו מרג'ה
3. חורבות העיר מילטוס
4. חורבות העיר פרגמון
לפוסט בפייסבוק

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הטולטקים

טבח סנט ברייס

מלטה יוק