סיפורו של חייל מאת ארקדי בבצ'נקו

סיפורו של חייל מאת ארקדי בבצ'נקו הוא סיפורו האמיתי של המחבר כחייל קרבי בשתי המלחמות אותן ניהלה רוסיה בצ'צ'ניה בשנות ה-90.
בבצ'נקו שהיה חייל בחיל הקשר גויס בגיוס חובה למלחמת רוסיה צ'צ'ניה הראשונה בן 18 בשנת 1995, שהסתיימה בתבוסה ובנסיגה רוסית בבושת פנים, בה הצבא הרוסי לא נראה אפילו כמו צילו של הצבא הסובייטי שהטיל אימה על העולם שנים לא רבות קודם לכן. הוא מתאר צבא רוסי חסר מוטיבציה בו הוותיקים מתעללים בצעירים. חיילים רבים נשלחים לשדה הקרב ללא הכשרה קרבית מינימלית, החיילים מקבלים אוכל גרוע ולא מספיק וסובלים מרעב. חיילים אינם מתבישים למכור נשק לאויב. אלכוהול סמים ותופעות שליליות רבות נוספות. בבצ'נקו השתחרר מהצבא בשנת 1996.
בשנת 2000 התגייס שוב כחייל קבע לצבא הרוסי שניסה שוב לכבוש את צ'צ'ניה, הפעם אמנם הרוסים היטו את הכף לצידם, אבל רבות מהתופעות השליליות של המלחמה הראשונה המשיכו. הוא מספר על ההרג המיותר, על מעשי העבריינות והביזה שהפכו לעניינים של קבע. כמובן שהוא מספר על חבריו לנשק שנפלו בקרב, ועל הילדים והנשים שנפגעו במלחמה. על הענישה הדראקונית ועל תופעות שליליות רבות נוספות.
בהמשך הוא שב לצ'צ'ניה, כעיתונאי ומתעד את המלחמה שהולכת ומסתיימת מנקודת מבט זו, בפרופורציות של מי שהשתתף בלחימה. סוף הספר מוקדש לטראומה שהשאירה המלחמה בצ'צניה בו ובעם הרוסי.
לפוסט בפייסבוק

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הטולטקים

טבח סנט ברייס

מלטה יוק