קרב אנכילאוס

קרב אנכיאלוס היה קרב שנערך ב-20 לאוגוסט 917 בשטח בולגריה של ימינו בין האימפריה הבולגרית בפיקודו של הצאר סימיון הראשון לבין האימפריה הביזנטית בפיקוד הקיסר קונסטנטינוס השביעי והמצביא לאו פוקאס.
הקרב נפתח במתקפה ביזנטית ונראה היה שהבולגרים מובסים. אולם בשלב מסוים החל אי סדר בצבא הביזנטי בשל שמועות שהמצביא לאו פוקאס נהרג בקרב. הצאר סימיון זיהה את אי הסדר במחנה הביזנטי הורה לבולגרים לעצור את נסיגתם ולהתארגן להתקפה. הוא עצמו יצא להתקפה בראש חיל הפרשים הכבד.
המתקפה הבולגרית זרעה פאניקה במחנה הביזנטי, והם החלו לסגת. הבולגרים השיגו אותם ליד נהר אנכילאוס, רבים מהביזנטים הנסוגים טבעו בנהר. הצאר הבולגרי נלחם בגבורה ואף אבד את סוסו שנהרג. בסוף היום הביזנטים נאלצו להיכנע. לאו פוקאס, שנשאר בחיים ברח על ספינה. התבוסה הביזנטית הייתה קשה והם אבדו 20 אלף חיילים. שארית הצבא הביזנטי ברחה כל הדרך חזרה לקונסטנטינופול כאשר הצבא הבולגרי דולק אחריה. הצאר סימיון נכנס לקונסטנטינופול, שם נחתם הסכם שלום בין הבולגרים לביזנטים. הצאר סימיון הוכתר מחדש בקונסטנטינופול תחת התואר "צאר הבולגרים והרומאים". הוא דרש לשאת את בתו של הקיסר זואי קראונופסינה, אבל זו סרבה בתוקף, וניסתה לארגן קואליציה נגדו.
תמונות:
1. קרב אנכיאלוס מאת וסיל גורנוב
2. הקרב מתוך כתב יד סקילצס
לפוסט בפיסבוק

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הטולטקים

טבח סנט ברייס

מלטה יוק