הקרב במפרץ ויגו

בתאריך 23 לספטמבר 1702 נכנסה שיירת ספינות צרפתית-ספרדית   למפרץ ויגו במחוז גליסיה שבספרד. על הספינות פקדו האדמירל הכללי של הצי הספרדי מנואל דה ולסקו, וקצין הצי הצרפתי פרנסואה לואי רוסלה המרקיז משאטו רנו. הספינות היו עמוסות זהב אותו הביאו הספרדים ממושבותם בקובה. היו אלה ימיה של מלחמת הירושה הספרדית.
צי אנגלי הולנדי משותף בפיקודו האדמירל האנגלי ג'ון רוק וההולנדי פיליפס ון אלמונדה, שנשלח במקור לכבוש את העיר הספרדית קדיס עקב אחרי הספינות הללו. הצי הצרפתי ספרדי סמך על הגנתו של מפרץ ויגו ועל הגנת התותחים במצודות שמוקמו סביבו ומבצר באי סן סימון.
ב-23 לאוקטובר תקפו האנגלים-הולנדים את הצי הצרפתי-ספרדי, במה שנודע כקרב על מפרץ ויגו. ראשית תקפה הספינה הבריטית טורביי בפיקודו של אדמירל תומאס הופסון, שפרצה את ההגנה הצרפתית-ספרדית. 11 ספינות ספרדיות נהרסו ו-9 נלכדו. 12 ספינות צרפתיות נהרסו והיתר נלכדו. הצרפתים והספרדים אבדו אלפיים חיילים ורבים מהם נפצעו ונשבו. לאנגלים וההולנדים היו 800 הרוגים וכ-500 פצועים. למרבה אכזבתם של האנגלים וההולנדים, האוצר שנמצא על הספינות היה רק 14 אלף פאונד כסף. מרבית האוצר של 3 מיליון הועבר כבר לפנים הארץ.
תמונות:
1. הקרב על מפרץ ויגו ציור של לודולף בוקהאוזן
2. אדמירל ג'ורג' רוק צייר מיכאל דאהל
3. אדמירל פיליפס ון אלמונדה
4. המרקיז משאטו רנו
5. קרב ויגו
לפוסט בפייסבוק

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הטולטקים

טבח סנט ברייס

מלטה יוק