הפלישה העוסמאנית לאוטרנטו

ביולי 1480 פלשו העוסמאנים בפיקוד גדיק אהמט פאשה לדרום איטליה. הם צרו על מצודת אוטרנטו בשטחה של ממלכת נפולי. העוסמאנים הצליחו לכבוש את המצודה וערפו אתראשם של 800 מבין תושביה, שהועמדה להם הברירה להתאסלם או למות- הרוגים אלה מכונים המרטירים של אוטרנטו, וקבלו מעמד של קדושים בכנסיה הקתולית. אחר כך הרגו עוד 12,000 איש ולקחו 5,000 לעבדים. קתדרלת אוטרנטו הוסבה למסגד. בשלב זה היה חשש גדול בעולם הנוצרי שהעוסמאנים המוסלמים יתקדמו במגף האיטלקי ויכבשו את מושב האפיפיור ברומא, והחלו דיבורים על פינוי רומא מתושביה. האפיפיור סקסטוס הרביעי חזר על קריאתו משנת 1471 למסע צלב נגד הטורקים. כמה מערי המדינה האיטלקיות, הונגריה וצרפת נענו לקריאתו של האפיפיור, רפובליקת ונציה מאידך לא נענתה מאחר וחתמה על הסכם שלום עם העוסמאנים בשנת 1479.
באפריל 1481 הכריז סקסטוס הרביעי על מסע צלב לשחרור אוטרנטו. צבאות מסע הצלב אורגנו בידי פרננדו הראשון מלך נפולי, בפיקוד בנו אלפונסו דוכס קלבריה. כוח משמעותי נוסף היה בפיקוד מתיאש קורבינוס (מתיאש הוניאדי) מלך הונגריה. בחודשים אוגוסט- ספטמבר 1480 ניסו פרננדו הראשון מלך נפולי ובן דודו פרננדו הקתולי מלך סיציליה (לימים מלך ארגון ומלך ספרד, שיחד עם אשתו המלכה איזבלה מקסטיליה אחראי לגרוש היהודים), אולם הנסיונות כשלו.
בראשון למאי 1481 פתחו הנוצרים במצור על אוטרנטו. בסופו של דבר נכנעו העוסמאנים ביולי 1481 ונטשו את העיר באוגוסט אותה שנה אחרי 13 חודשי כיבוש.
תמונות:
1. נחיתה של צי עוסמאני צייר מילק יקובייץ
2. עריפת ראשי נוצרים באוטרנטו
3. אלפונסו דוכס קלבריה על מדליה מעשי ידי אנדראה גואצ'לוטי
4. שרידיהם של 800 המרטירים בקתדרלת אוטרנטו
5. עוסמאנים מהתקופה מתוך העולם מראשיתו ועד ימינו
לפוסט בפייסבוק

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הטולטקים

טבח סנט ברייס

מלטה יוק